Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{11781, author = {Decroux, Etienne and Nadaud, Pierre and Obrtelová, Nora and Šmakalová, Míša}, address = {Brno}, keywords = {mime; Decroux; Nadaud; physical theatre}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7460-144-6}, publisher = {Janáčkova akademie múzických umění v Brně}, title = {Slova o Mimu}, year = {2018} }
TY - BOOK ID - 11781 AU - Decroux, Etienne - Nadaud, Pierre - Obrtelová, Nora - Šmakalová, Míša PY - 2018 TI - Slova o Mimu VL - Neuveden PB - Janáčkova akademie múzických umění v Brně CY - Brno SN - 9788074601446 KW - mime KW - Decroux KW - Nadaud KW - physical theatre N2 - V tom spočívá veškerá aktuálnost Decrouxe: v radikálnosti, s níž uskutečňuje své umění. V sedmdesátých letech začne Decroux vymýšlet scénická díla, jejich témata a struktury, na jejichž základě mu jeho improvizující spolupracovníci nabízejí gesta, dynamiku a specifické pohyby. Umělec Decroux konečně překonává hypotetického reformátora divadla, neúnavného pedagoga a myslitele pohybu: gesta, výjimečné pohyby a postoje se konečně stávají jedinými nositeli básně. A skutečně jeho Slova o mimu nepředstavují ani teoretické pojednání o divadle a scénickém pohybu, ani konceptuální analýzu lidského pohybu na způsob Rudolfa Labana nebo Françoise Delsarta. Spíše máme co do činění s definicí poetiky. A Decrouxova díla nesou radikálně sílu, kterou i dnes hledáme v jevištním tvaru: zaplaví diváka gesty, pohyby a ději, jež se odvolávají jen samy k sobě a působí na něj žárem své přesnosti a výjimečností svého stylu. A síla těchto děl se rodí v absolutním zaujetí toho, kdo je vynalézá, zabydluje a nechá se jimi pronikat, tedy jevištního umělce, kterého Decroux nazývá „herec“, a jak píše, bez rozlišení, zda je to mim nebo tanečník. ER -
DECROUX, Etienne, Pierre NADAUD, Nora OBRTELOVÁ a Míša ŠMAKALOVÁ. \textit{Slova o Mimu}. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2018, 194 s. ISBN~978-80-7460-144-6.
|