Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{11730, author = {Michálková Slimáčková, Jana}, booktitle = {Mezinárodní hudebněvědné kolokvium Hudební kultura samostatného Československa (1918–1939) / Hudební kultura nového státu}, keywords = {Bedřich Antonín Wiederman; organ; music of the 20th century; organ virtuoso; recital; Municipal House in Prague; New York; London;}, language = {cze}, title = {Bedřich Antonín Wiedermann – průkopník varhan jako koncertního nástroje}, year = {2018} }
TY - CONF ID - 11730 AU - Michálková Slimáčková, Jana PY - 2018 TI - Bedřich Antonín Wiedermann – průkopník varhan jako koncertního nástroje KW - Bedřich Antonín Wiederman KW - organ KW - music of the 20th century KW - organ virtuoso KW - recital KW - Municipal House in Prague KW - New York KW - London; N2 - Do doby tzv. první republiky v českých zemích existovaly varhany hlavně jako chrámový, res. liturgický nástroj. Nejvýraznější varhanní osobností té doby Československa byl Bedřich Antonín Wiedermann (1883–1951). Byl činný pedagogicky (na pražské konzervatoři), na rozdíl od jiných varhaníků významně i kompozičně (na 340 skladeb), ale především koncertně. Byl virtuosem svého nástroje. Po příchodu do Prahy roku 1911 začal hrát nejen na bohoslužbách, ale na pravidelných recitálech v Emauzích. V letech 1920–1932 pak hrál na nedělních matiné v Obecním domě. Těmito koncerty nově prosazoval varhany jako koncertní nástroj a prováděl taky typicky koncertní skladby. Mnohokrát vystoupil nejen v Praze, ale i v menších českých městech a obcích a koncertoval také v zahraničí: v Anglii a New Yorku (1924), Německu (1925), Švédsku (1926) a Belgii (1935). Referát dále rozebral a zhodnotil Wiedermannovy koncerty a jeho repertoár. ER -
MICHÁLKOVÁ SLIMÁČKOVÁ, Jana. Bedřich Antonín Wiedermann – průkopník varhan jako koncertního nástroje. In \textit{Mezinárodní hudebněvědné kolokvium Hudební kultura samostatného Československa (1918–1939) / Hudební kultura nového státu}. 2018.
|