D 2017

Úkol – gesto – cíl

BERGMAN, Aleš

Základní údaje

Originální název

Úkol – gesto – cíl

Název anglicky

Task – Gesture – Target

Autoři

BERGMAN, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Tendence v současném herectví a herecké pedagogice, od s. 18-21, 4 s. 2017

Nakladatel

Nakladatelství JAMU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

ISBN

978-80-7460-128-6

Klíčová slova anglicky

Stanislavsky; Chekhov; Donnellan; super task; actor training; psychological gesture

Štítky

Změněno: 20. 3. 2018 17:30, doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá pedagogikou herectví ve vztahu k teoriím a metodám herectví a specifické pedagogické praxi. Jsou eklektičnost nebo kreativita, nebo eklektičnost a kreativita zároveň základními předpoklady pro vysoce kvalitní pedagogickou práci? Úkol - gesto - cíl: Konstantin Stanislavský, Michail Čechov, Declan Donnellan a jejich "super úkol", "psychologické gesto" a herecké zaměření na "cíl" jsou prezentovány jako dílčí aspekty procesu herecké aktivity.

Anglicky

The paper deals with the pedagogy of acting in relation to the theories and methods of acting and specific pedagogical practice. Are eclecticism or creativity, or both eclecticism and creativity fundamental preconditions for high-quality pedagogical work? Task – Gesture – Target: Konstantin Stanislavsky, Mikhail Chekhov, Declan Donnellan and their "super task", "psychological gesture", and actor's concetration on "target" will be presented as partial aspects of a single process of actors' activity.