B 2017

Herecká cvičení Josefa Karlíka

VENTRUBOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Herecká cvičení Josefa Karlíka

Název anglicky

Josef Karlík's Acting Exercises

Autoři

VENTRUBOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, 223 s. Výběrová řada doktorských spisů, 2017

Nakladatel

Nakladatelství JAMU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

ISBN

978-80-7460-124-8

Klíčová slova anglicky

Josef Karlík; acting exercises; performance; education; actor

Štítky

Změněno: 20. 3. 2018 16:34, doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha se věnuje hereckým cvičením Josefa Karlíka v kontextu herecké tvůrčí práce. Vývoj těchto procesů byl iniciován Josefem Karlíkem v jednom z ateliérů na JAMU. Kniha se věnuje příspěvku originálního přístupu Josefa Karlíka, herce a pedagoga, k vývoji hereckých cvičení na škole i možnému použití těchto cvičení v jiné divadelní praxi. Mimo profesionální a veřejné zdroje autorka staví na vlastní analýze studentských improvizací, rozhovorech s Karlíkovými žáky a kolegy. Komparativní studie Karlíkova a Vyskočilova přístupu představuje další část výzkumu. Principy Karlíkova přístupu byly použity a zkoumány v rámci tvorby a repríz divadelní inscenace Viva la vida! FRIDA?

Anglicky

The book deals with educational processes in the context of the actor's creative work. The development of those processes was started by Josef Karlík in one of the drama section studios at JAMU. The book deals with the contribution of Josef Karlík, actor and teacher, with his original approach to teaching creative work, with other development of his actor exersises at JAMU as well as with the possible application of these processes in other theatre practice. Besides professional and public resources, the author relies on her own analysis of students' improvisations and on interviews with Josef Karlík's graduates and close associates. A comparative study of Josef Karlík's Acting Exercises and (Inter)acting with the Inner Partner or Partners by Ivan Vyskočil forms a part of the research. The principles of Josef Karlík's Acting Exercises were used, examined and analyzed within the creation and reprising of a theatre performance Viva la vida! FRIDA?