Detailed Information on Publication Record
2017
LET HUSY z Brna až do Amsterodamu a Avignonu
OSLZLÝ, PetrBasic information
Original name
LET HUSY z Brna až do Amsterodamu a Avignonu
Name in Czech
LET HUSY z Brna až do Amsterodamu a Avignonu
Name (in English)
The Goose Flight from Brno to Amsterdam and Avignon
Authors
OSLZLÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 768 pp. 2017
Publisher
Nakladatelství JAMU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
60403 Performing arts studies
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Theatre Faculty
ISBN
978-80-7460-121-7
Keywords (in Czech)
Husa na provázku; studiová divadla; historie českého divadla
Keywords in English
Husa na provázku; studio theatre; Czech theatre history
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 20/3/2018 09:34, doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D.
V originále
Publikace reflektuje a dokumentuje první období profesionální činnosti Divadla na provázku od začátku roku 1972 až po konec divadelní sezony 1979–1980, kdy byly vytvořeny v průměru čtyři inscenace ročně. U každé inscenace jsou uvedeny soupisy tvůrců, jejich teoretické reflexe, úryvky pracovních variant scénářů, řešení divadelního prostoru i ukázky plakátů a programů chápaných jako „grafický prostor“ inscenace. Vše je doplněno bohatou fotodokumentací a kritickými reflexemi z dobového tisku. Kniha také zahrnuje všechny zahraniční aktivity Divadla na provázku i jeho „nepravidelné“ tvůrčí postupy, k nimž patřila především každoroční pracovní soustředění, jimiž byla zahajována činnost v každé divadelní sezoně. V posledním oddílu publikace je zařazen ukázkový výběr textů, v nichž se generačně spříznění divadelní teoretici pokoušeli o komplexnější pohled na tvorbu Divadla na provázku, následovaný výběrovým soupisem ohlasů k jednotlivým inscenacím, zájezdům a akcím v dobovém československém tisku.
In English
The publication reflects and documents the first period of the professional activity of the Theater Husa na provázku from the beginning of 1972 to the end of the 1979–1980 theater season. An average of four performances were produced annually in that time. For each production the publication introduces creators' lists, their theoretical reflections, excerpts of work scenarios variants, a stage design as well as the poster and program demonstrations as the "graphic space" of the production. Everything is complemented by rich photographic documentation and critical reflections from the press. The book also includes all the foreign activities of the theater as well as its "irregular" creative practices, which included mainly the annual workshops. The last section of the publication includes a sample selection of texts, in which theatre theoreticians, generationally affiliated, presents a more comprehensive view of the production of the theatre.