2017
Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky
SMILKOVÁ, OxanaZákladní údaje
Originální název
Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky
Název česky
Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky
Název anglicky
Actor´s Metaphorical Training as the Method of Professional Education of Artist
Autoři
SMILKOVÁ, Oxana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Tendence v současném herectví a herecké pedagogice, od s. 58-67, 157 s. 2017
Nakladatel
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
ISBN
978-80-7460-128-6
Klíčová slova česky
metaforická metoda; herectví; pedagogika; herecký trénink; Oxana Smilková
Klíčová slova anglicky
metaphorical method; acting; actor´s training; Oxana Smilková
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2018 10:20, doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D.
V originále
Jedním z klíčových pedagogických úkolů ve vzdělávání profesionálních herců je tvorba vlastní herecké techniky. Tento proces studentského sebepoznávání herectví jako materiálu pro tvorbu živých charakterů vyžaduje transformaci hercovy osobnosti, aby byl schopen vnímat autorův svět, adaptovat ho a porovnat se současným moderním světem. Pozornost příspěvku je zaměřena na kreativní dialog mezi studentem a autorem hry sloužící k vytváření rolí.
Anglicky
One of the key pedagogical tasks in the education of a professional actor is creating one´s own acting technique. The process of a student´s self-recognition of acting as material for creating living characters requires the transformation of an actor´s personality to a being that is able to perceive the author´s world, to adopt him and to compare him with the modern contemporary world. The attention in lessons is focused on the creative dialogue between the student and the author of the play for creating roles. During the first years students themselves act as an author in the excercises, recognizing and examining their personality from all sides in the process of the play, while later they focus on the playwright whose art they can "translate" from literary structures into the language of acting. Continuously changing and developing modern literature requires actors to change the process of this "translating", which leads to new "techniques of interpreting" for which "psychological motivation of the act" is not enough. For several years our studio has been dealing with, searching and finding these techniques, both in actors training and in the education of an actor´s personality. Our "metaphoric technique" has been based on this process.