D 2017

Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky

SMILKOVÁ, Oxana

Základní údaje

Originální název

Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky

Název česky

Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky

Název anglicky

Actor´s Metaphorical Training as the Method of Professional Education of Artist

Autoři

SMILKOVÁ, Oxana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Tendence v současném herectví a herecké pedagogice, od s. 58-67, 157 s. 2017

Nakladatel

Janáčkova akademie múzických umění v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

ISBN

978-80-7460-128-6

Klíčová slova česky

metaforická metoda; herectví; pedagogika; herecký trénink; Oxana Smilková

Klíčová slova anglicky

metaphorical method; acting; actor´s training; Oxana Smilková

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2018 10:20, doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D.

Anotace

V originále

Jedním z klíčových pedagogických úkolů ve vzdělávání profesionálních herců je tvorba vlastní herecké techniky. Tento proces studentského sebepoznávání herectví jako materiálu pro tvorbu živých charakterů vyžaduje transformaci hercovy osobnosti, aby byl schopen vnímat autorův svět, adaptovat ho a porovnat se současným moderním světem. Pozornost příspěvku je zaměřena na kreativní dialog mezi studentem a autorem hry sloužící k vytváření rolí.

Anglicky

One of the key pedagogical tasks in the education of a professional actor is creating one´s own acting technique. The process of a student´s self-recognition of acting as material for creating living characters requires the transformation of an actor´s personality to a being that is able to perceive the author´s world, to adopt him and to compare him with the modern contemporary world. The attention in lessons is focused on the creative dialogue between the student and the author of the play for creating roles. During the first years students themselves act as an author in the excercises, recognizing and examining their personality from all sides in the process of the play, while later they focus on the playwright whose art they can "translate" from literary structures into the language of acting. Continuously changing and developing modern literature requires actors to change the process of this "translating", which leads to new "techniques of interpreting" for which "psychological motivation of the act" is not enough. For several years our studio has been dealing with, searching and finding these techniques, both in actors training and in the education of an actor´s personality. Our "metaphoric technique" has been based on this process.