MATULOVÁ, Jitka. Scénografie : Bohumír Matal. Nástin malířovy spolupráce s divadlem. Opuscula historiae artium. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2012, roč. 61, č. 1, s. 36-49. ISSN 1211-7390.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Scénografie : Bohumír Matal. Nástin malířovy spolupráce s divadlem
Název česky Scénografie : Bohumír Matal. Nástin malířovy spolupráce s divadlem
Název anglicky Scenography : Bohumír Matal. Outline of the painter's collaboration with the theater
Autoři MATULOVÁ, Jitka.
Vydání Opuscula historiae artium, Brno, Masarykova univerzita Brno, 2012, 1211-7390.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Divadelní fakulta
Klíčová slova česky Bohumír Matal; česká scénografie 20. stol.; Státn divadlo Brno; české divadlo 60. let
Klíčová slova anglicky Bohumír Matal; Czech scenography in the 20th century; State Theatre in Brno; Czech theatre in the 60s
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Ciampi Matulová, učo 5648. Změněno: 1. 12. 2017 14:46.
Anotace
Bohumír Matal, osobnost mnoha uměleckých zájmů, spolupracoval v letech 1964 až 1973 převážně s brněnskými divadly jako scénický výtvarník na patnácti divadelních inscenacích (ve třech případech navrhl nejen scénu, ale i podobu kostýmní složky). Rozbor tří inscenací realizovaných Státním divadlem v Brně v letech 1965 až 1968, mapuje principy jeho tvorby (nepopisnost, střídmost jevištní kompozice, básnivá metaforičnost, práce s prostorem) i jeho přínos do oblasti jevištního výtvarnictví té doby v Československu.
Anotace anglicky
In the years 1964-1973 Bohumír Matal, a figure with many artistic interests, worked mainly with theatres in Brno as set designer on fifteen theatrical productions (in three cases designing not only the scenery but also the costumes). An analysis of three productions that were staged at the State Theatre in Brno in the years 1965-1968 maps out the principles underlying his work (lack of descriptiveness, sobriety of the stage composition, use of poetic metaphor and use of space), and his contribution to the field of stage design of the contemporary Czechoslovakia.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:19