Přijímací řízení 2021 navazující magisterské obory

Historická interpretace

Magisterské navazující studium, forma: prezenční jednooborové.

Přijímací řízení

  • Informace o přijímacím běhu

    Přijímací řízení 2020 navazující magisterské obory

    Detailní informace o přijímacích zkouškách na jednotlivé obory/specializace:

    https://hf.jamu.cz/prijimaci-rizeni/pozadavky-k-prijimacimu-rizeni/
    https://hf.jamu.cz/prijimaci-rizeni/

  • Podmínky přijetí

     

    Obecné podmínky k talentové zkoušce  

    1. Program v délce cca 60 – 80 minut prokazující reprezentativní technickou a výrazovou úroveň. Musí být zastoupeny minimálně 3 historické styly a měl by obsahovat sólový koncert nebo komorní dílo s výrazným sólovým partem.
    2. Součástí přijímací zkoušky je zkouška z cizího neslovanského jazyka (A nebo N), jejíž výsledek tvoří 20% z celkového hodnocení. Zkouška z cizího jazyka je realizována jako písemný lexikálně-gramatický test na úrovni B 1+ SERR. V rámci testu se ověřuje i znalost odborného názvosloví z hudební oblasti.

    Cembalo a historické klávesové nástroje

    • Virtuózní skladba 18. století (D. Scarlatti, A. Soler, J.Ph. Rameau například La Poule, Les cyclopes, Les trois mains)
    • Toccata nebo diminuce z italského repertoáru 17. století
    • Velká forma J. S. Bacha, (Anglické suity, Partity, Toccaty, Fantazie a fugy, Goldbergovské variace, Italský koncert) 
    • Prélude non mesuré nebo Tombeau (např. L. Couperin, J.H. d'Anglebert, J. J. Froberger) 
    • Skladba galantního nebo klasicistního slohu
    • Koncert pro cembalo nebo koncertantní skladby s obligátním cembalem
    • Skladby vlastního výběru

    Historický zpěv

    • Loutnová píseň (Dowland, it. madrigal…)
    • Monodie z italského repertoáru 17. století
    • Virtuózní árie 18. století (A. Vivaldi, ….), alternativně chrámová kantáta nebo rozsáhlejší árie J. S. Bacha
    • Árie či chanson z francouzského repertoáru 17. nebo 18. století
    • Klasicistní píseň (Mozart, Haydn…)
    • Skladby vlastního výběru

    Loutna

    • Připravený program by měl představit hráčskou kompetenci alespoň na dva nástroje a obsahovat např. skladby S. L. Weisse, J. S. Bacha, G. Sanze, G. G. Kapsbergera, J. Dowlanda nebo jiných alžbětinských autorů
    • skladby francouzských barokních mistrů v style brisée
    • italskou toccatu 17.století, intavolace a diminuce vokálních děl
    • skladby dle vlastního výběru.

    Historické příčné flétny

    • Skladba pro sólovou flétnu (J. S. nebo C. P. E. Bach, G. Ph. Telemann, J. J. Quantz, aj.). 
    • Francouzská sonáta nebo suita pro flétnu a basso continuo.
    • Sonáta pro flétnu a basso continuo/obligátní cembalo z děl J. S. nebo C. P. E. Bacha.
    • Koncert pro flétnu (A. L. Vivaldi, J. J. Quantz, W. A. Mozart, aj.).
    • Skladba dle vlastního výběru z období galantního nebo klasicistního slohu. V případě více skladeb je možno zvolit i jednu barokní.

    Historické housle

    • Raně barokní skladba (Farina, Fontana, Mealli, Ucellini, atd.)
    • Virtuózní skladba druhé poloviny 17. století (Albertini, Biber, Schmelzer, Westhoff, Buxtehude atd.)
    • Virtuózní italská sonáta z 18. století (Corelli, Tartini, Veracini, Vivaldi, Bonporti atd.)
    • Skladba pro housle solo (Biber, Westhoff, Bach – dvě věty, Pisendel – dvě věty)
    • Francouzská houslová sonáta (E. J. der la Guerre, F. Couperin, J.M. Leclair )
    • Sonáta nebo koncert 2. poloviny 18. století

     

  • Počet uchazečů přijatých v loňském roce

    2
  • Počet uchazečů přihlášených v loňském roce

    3
  • Odhad počtu uchazečů o obor, kteří budou přijati v tomto řízení

    2

Studium

  • Cíle

    Obor je realizován Katedrou varhanní a historické interpretace. Za dobu své existence již vzdělal řadu odborníků v této oblasti. Obor během svého vývoje dospěl do formátu, ve kterém jsou zastoupeny teoretické, praktické i aplikační předměty, přičemž dosáhl podoby provázaného obsahu jednotlivých předmětů. Pedagogové teoretických předmětů tak mají přehled o praktických uměleckých projektech, ve kterých studenti působí a jsou schopni využít okamžité praktické poznatky v teoretické výuce.

    "Absolventi prokazují široké znalosti v oblasti repertoáru příslušného hudebního nástroje a repertoáru komorních ansámblů

    - má hlubokou znalost v oblasti dějin a literatury nástroje, hudební historie a estetiky

    - orientují se v soudobých trendech pedagogiky a psychologie

    - ovládají základní principy pedagogické práce

  • Výstupy z učení

    Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:

    • Sólista vystupující s orchestrem
    • sólista pořádající vlastní recitály
    • hráč barokního nebo historického orchestru v ČR a zahraničí
    • vedoucí nebo člen komorních ansámblů
    • pedagog ZUŠ, konzervatoří a hudebních gymnázií, vysokých škol pedagogických či uměleckých směrů
  • Uplatnění absolventa

    Sólista vystupující s orchestrem, sólista pořádající vlastní recitály, hráč barokního nebo historického orchestru v ČR a zahraničí, vedoucí nebo člen komorních ansámblů, pedagog ZUŠ, konzervatoří a hudebních gymnázií, vysokých škol pedagogických či uměleckých směrů

  • Pravidla a podmínky pro vytváření studijních plánů

    Studijní plán obsahuje předměty povinné, povinně volitelné a volitelné a povinné umělecké výstupy ze studia.

  • Cíle kvalifikačních prací

    Student musí získat 60 kreditů za každý rok studia a ukončit studium státní závěrečnou zkouškou z vybraných předmětů, obhajobou absolventského výkonu a obhajobou diplomové práce.

    Obsah a rozsah závěrečné zkoušky:

    Obhajoba absolventského projektu, Obhajoba diplomové práce, Filosofie umění, Dějiny a literatura nástroje

2
odhad počtu uchazečů,
které přijmeme
3
uchazečů
se loni hlásilo

Informace o oboru

Obor
Historická interpretace
Zkratka
SHUDBAN
Kód
8201T111
Typ
magisterský navazující
Titul
MgA.
Akreditace
do 31. 12. 2024
Program
N8201 N-HUDUM Hudební umění