Additional information about the field
Vocal studies
Admission Procedures
-
Acceptance round information
Přijímací řízení 2020 navazující magisterské obory
Detailní informace o přijímacích zkouškách na jednotlivé obory/specializace:
https://hf.jamu.cz/prijimaci-rizeni/pozadavky-k-prijimacimu-rizeni/
https://hf.jamu.cz/prijimaci-rizeni/
-
Admission conditions
V připraveném programu o celkovém rozsahu min. 30 minut musí být:
- písňový cyklus nebo jeho část v rozsahu max. do 10 minut
- árie z období baroka
Zbytek programu do určeného časového rozsahu doplní uchazeč podle vlastní volby písněmi a áriemi různého slohového i kompozičního zaměření (klasicismus, romantismus, 20. století – kantáty, oratoria, opery). V předneseném programu zazní 1 skladba českého autora a přijímací komise posoudí mj. také vhodnost tohoto výběru.
Přednes zpaměti je podmínkou.
Zkouška hereckého nadání:
Uchazeči si připraví:- hereckou etudu
- prózu, báseň nebo scénku s mluveným slovem dle vlastního výběru
Pohybová zkouška – pohybové ztvárnění hudební ukázky.
Klavírního doprovazeče pro talentovou zkoušku si každý uchazeč zajistí sám.
Součástí přijímací zkoušky je zkouška z cizího neslovanského jazyka (I, A nebo N), jejíž výsledek tvoří 20% z celkového hodnocení. Zkouška z cizího jazyka je realizována jako písemný lexikálně-gramatický test na úrovni B 1 + SERR. V rámci testu se ověřuje i znalost odborného názvosloví z hudební oblasti.
Výsledek pohybové a herecké zkoušky tvoří 20% celkového hodnocení.
-
Number of applicants admitted last year
5 -
Number of applicants last year
6 -
Approximate number of applicants that are to be admitted in this round
2
Studies
-
Objectives
The field is guaranteed by the Vocal Studies Department Since its inception, it has already created a number of professionals who are able to find employment in the cultural industry. During its development, the field has reached a format in which theoretical, practical and applied courses are represented and well interconnected. Therefore, the teachers of theoretical courses are well aware of the practical art projects in which students participate and they are thus able to utilise immediate practical knowledge in theoretical teaching.
“Graduates demonstrate broad knowledge of the repertoire of the relevant field
– master the basic principles of pedagogical work
– have deep knowledge in the field of history and repertory of vocal studies
– are familiar with contemporary trends in pedagogy and psychology
-
Learning Outcomes
After successfully completing his/her studies the graduate is able to:
- Soloist performing with an orchestra or a soloist organising his or her own concert recitals
- member of a theatre ensemble
- member of vocal chamber ensembles
- member of an opera, philharmonic or other professional choir
- teacher at art schools, conservatories and music grammar schools, universities of arts or pedagogy
-
Occupational Profiles of Graduates
A soloist performing with an orchestra or a soloist organising own concert recitals, member of a theatre ensemble, member of vocal chamber ensembles, member of an opera, philharmonic or other professional choir, teacher at art schools, conservatories and music grammar schools, universities of art or pedagogy.
-
Rules and Conditions for the Creation of a Study Plan
The study plan consists of compulsory, elective and optional courses and of compulsory artistic study outputs.
-
Goals of Theses
A student must obtain 60 credits for each year of studies and finish the studies with a state final examination in selected courses, graduation performance defence and diploma thesis defence.
Contents and scope of the final examination:
Defence of the graduation project, Defence of the diploma thesis, Vocal Music Interpretation in History, Philosophy of Arts
to be accepted
applied last year