Additional information about the field
Music Production
Admission Procedures
-
Acceptance round information
Přijímací řízení 2020 navazující magisterské obory
Detailní informace o přijímacích zkouškách na jednotlivé obory/specializace:
https://hf.jamu.cz/prijimaci-rizeni/pozadavky-k-prijimacimu-rizeni/
https://hf.jamu.cz/prijimaci-rizeni/
-
Admission conditions
Přijímací zkouška bude zaměřena na odbornou problematiku daného studijního oboru.
1. Uchazeč podrobněji nastíní zamýšlenou orientaci svého dalšího studia a předloží teze předpokládané diplomové práce, dále předloží portfolio svých dosavadních umělecko-produkčních a producentských aktivit.
2. Představí návrh svého absolventského projektu a osvětlí kroky, které podnikne pro zajištění jeho realizace – personální, ekonomické, časový harmonogram, propagaci, atd.
3. V případě uchazečů z jiných vysokých škol bude požadováno curriculum studovaného oboru. Dále uchazeč předloží teze bakalářské práce (ideálně uchazeč předloží celou bakalářskou práci). Budou prověřeny jejich znalosti s důrazem na specifikum zaměření studia.
Součástí přijímací zkoušky je zkouška z angličtiny, jejíž výsledek tvoří 30 % z celkového hodnocení. Zkouška z cizího jazyka je realizována jako písemný lexikálně-gramatický test na úrovni B2+ SERR. V rámci testu se ověřuje i znalost odborného názvosloví z hudební oblasti.
-
Number of applicants admitted last year
3 -
Number of applicants last year
4 -
Approximate number of applicants that are to be admitted in this round
3
Studies
-
Objectives
The field is guaranteed by the Music Production Department. Since its inception, a number of experts in this field have already been educated in this field. During its development, the field has reached a format in which theoretical, practical and applied courses are represented and well interconnected. Therefore, the teachers of theoretical courses are well aware of the practical art projects in which students participate and they are thus able to utilise immediate practical knowledge in theoretical teaching.
A graduate has deep knowledge of strategic management, human resource management, PR, marketing and economics
– has extensive legislative knowledge of copyright, cultural economics, managerial psychology and mass media
– analyses the operation of music institutions
-
Learning Outcomes
After successfully completing his/her studies the graduate is able to:
- a graduate is prepared for management of music institutions, management and organisation of large-scale music events
- leading position in creative industry entities, project manager, leading manager of a project office, manager of a festival, orchestra or theatre
- artistic manager, artistic agent, manager of a non-profit organisation, producer, worker in the field of culture, dramaturge and organisation manager of art schools, conservatories and music grammar schools
-
Occupational Profiles of Graduates
a graduate is prepared for management of music institutions, management and organisation of large-scale music events, to hold leading positions in creative industries, such as project manager, project office leading manager, festival, orchestra or theatre manager, artistic manager, artistic agent, non-profit organisation manager, producer, worker in the field of culture, dramaturge and manager of art schools, conservatories and music grammar schools
-
Rules and Conditions for the Creation of a Study Plan
The study plan consists of compulsory, elective and optional courses and of compulsory artistic study outputs.
-
Goals of Theses
A student must obtain 60 credits for each year of studies and finish the studies with a state final examination in selected courses, graduation performance defence and diploma thesis defence.
Contents and scope of the final examination:
Defence of the graduation project, Defence of the diploma thesis, Philosophy of Arts, Cultural Management
to be accepted
applied last year