H60195Bz Composition I

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 10:10–11:45 116/3, Mon 16:50–17:35 114
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné vykonání přijímacích zkoušek do magisterského studia.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získání základního povědomí o povaze a funkci scénické a filmové hudby.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• prezentovat základní znalosti o různých aspektech hudby a zvuku ve filmu včetně vztahu mezi hudební a ruchovou složkou filmu,
• kompozičně využít menší historické hudební formy a v rámci scénického díla vhodně aplikovat klíčové motivy,
• komponovat kratší studie pro jeden nebo několik nástrojů kontrastního charakteru.
Syllabus (in Czech)
  • Orientace v různých podobách a formách filmové a scénické hudby.
  • Základní znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu – vztah hudby a obrazu atd. Vztah mezi hudbou a ruchovou složkou filmu, práce s archivní hudbou.
  • Klasické formy – rondo, variace, leitmotivy, ústřední melodie a její podoby atd.
  • Specifika užité hudby – hudba jako kontrapunkt k ostatním složkám multimediálního projektu.
  • Analýza jednoho vybraného audiovizuálního projektu s autorským komentářem (teoretické návrhy alternativních řešení), práce s archívní hudbou pro zadaný projekt.
  • Vytvoření 3 kratších studií pro jeden nebo několik nástrojů kontrastního charakteru (v atmosféře, faktuře atd.).
Literature
  • ŠPELDA, Antonín: Hudební akustika. Praha: SPN, 1978.
  • COOKE, Mervin. Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca, Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2012. ISBN 978-80-87292-14-3.
  • BARRIOS, Richard. A song in the dark: The birth of the musical film. New York: Oxford University Press, 1995. ISBN 978-0195377347.
  • ARNHEIM, Rudolf. Film as art. [online]. London: Faber and Faber, 1958. [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: http://www.adambrothanek.com/wp-content/uploads/2014/09/Arnheim_Rudolf_Film_as_Art.pdf
  • BORDWELL, David. THOMPSON, Kristin. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
  • RYCHLÍK, Jan a kol. Moderní instrumentace, vyšší orchestrační technika jednotlivých hudebních nástrojů. Praha: Panton, 1968.
  • WIERZBICKI, James. History of Film Music. New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0415991995.
  • SYROVÝ, Václav. Hudební akustika. Praha: Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-297-8.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60195Bz