HF:HPH036z Studium odborných textů - Informace o předmětu
HPH036z Studium odborných textů
Hudební fakultazima 2023
- Rozsah
- 0/26/70. 26 hodin kontaktní výuky, 70 hodin domácí příprava/semestr. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Richard Fajnor (cvičící)
MgA. doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Daniel Matej, ArtD. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (cvičící)
prof. Martin Smolka (cvičící)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (cvičící)
prof. Mgr. MgA. Vít Zouhar, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- TYP_STUDIA(D)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, D-HUDUM) (2)
- Hudební produkce (program HF, HproP:D) (2)
- Interpretace a teorie interpretace (program HF, D-HUDUM) (2)
- Interpretace a teorie interpretace (program HF, TEORINT) (2)
- Kompozice a teorie kompozice (program HF, D-HUDUM) (2)
- Kompozice a teorie kompozice (program HF, TEORKOM) (2)
- Cíle předmětu
- Jedná se o základní teoretický předmět profilujícího základu, který se koná pravidelně během semestru v rozsahu dvou vyučovacích hodin týdně. Je veden formou „journal club“ – studenti konzultují výběr odborných textů vhodných pro studium s pedagogem a vzájemně si sdělují a diskutují poznatky a závěry z nich. Rozšiřují si tak zejména povědomí o aktuálních trendech a výsledcích výzkumu v dané studijní oblasti. Zpravidla se jedná o 2 až tři české texty a obdobný rozsah textů cizojazyčných (zejména AJ).
"Journal club" je formát výuky, kdy se studenti na při pravidelných setkání věnují kritickým hodnocením nedávno vydaných a nových článků v akademické literatuře, zejména z oblasti odborných časopisů.
Studenti vyjadřují svůj názor na k vhodnosti výzkumného návrhu, použité statistiky a postupů bádání, vhodnosti použitých kontrol a relevanci dosažených výsledků, atd.
Cílem je seznámit se s pokročilou literaturou ve svém oboru. Tato forma výuky dále zlepšuje schopnost studentů porozumět a diskutovat o aktuálních tématech oboru. - Osnova
- 1/ Úvodní setkání: zadání oblasti zájmu
- 2/ 2. až 11. setkání: diskuse a rozbor textů
- 3/ závěrečné kolokvium
- Literatura
- TAZELAAR, Kees. On the Threshold of Beauty. Philips and the Origins of Electronic Music in the Netherlands 1925-1965. Rotterdam: V2 Publishing, 2013. ISBN 978-94-6208-065-2.
- FLAŠAR, Martin, MATEJ, Daniel, RATAJ, Michal, eds. Electronic Music Today. Where Are We Going and What Are We Doing? Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014. ISBN 978-80-7460-071-5.
- BOSSEUR, Jean-Yves. Sound And The Visual Arts: Intersections between Music and Plastic Arts Today. Dis Voir. 1993. ISBN 2-906571-26-1.DAVIES, Hugh. A History of Sampling. In: Unfiled. Music under New Technology. ReR/Recommended Sourcebook 0401. London:
- JIŘIČKA, Lukáš. Dobyvatelé akustických scén. Od radioartu k hudebnímu divadlu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2015. ISBN 978-80-7331-375-3.
- SALTER, Chris. Entangled. Technology and the Transformation of Performance. Cambridge/London: The MIT Press, 2010. ISBN 978-0-262-19588-1..
- CSERES, Jozef. Hudobné simulakrá. Bratislava: Hudobné centrum, 2001. ISBN 80-88884-30-6.
- NYMAN, Michael. Experimental Music. Cage and Beyond. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. ISBN 0-521-65383-5.
- COX, Christoph, WARNER, Daniel, eds. Audiokultúra. Texty o modernej hudbe. Bratislava: Hudobné centrum, 2014. ISBN 978-80-89427-22-2.
- Metody hodnocení
- Esej - review článek k jednomu vybranému tématu.
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2023/HPH036z