HF:HF0027z Ročníkový výstup I - Informace o předmětu
HF0027z Ročníkový výstup I
Hudební fakultazima 2022
- Rozsah
- 0/2/4. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (cvičící)
MgA. Tomáš Studený, Ph.D. (cvičící)
prof. Mgr. Jan Zbavitel (cvičící) - Garance
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně vykonané přijímací zkoušky ke studiu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, Opdir:M5)
- Dirigování sboru (program HF, Opdir:M5)
- Operní režie (program HF, Opdir:M5)
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými - Osnova
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Jde o předmět s vysokou náročností na realizaci: v její první - přípravné fázi je třeba dlouhodbé a intenzívní spolupráce s pedagogem, ale i schopnosti samostatného tvůrčího vyhodnocení problematiky interpretace a jejího konkrétního řešení. Této fázi je věnován zimní semestr předmětu.
- Literatura
- doporučená literatura
- GOMPERTZ, Will. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Praha: NLN, 2017. ISBN 978-80-7422-529-1.
- POWELL, John. Emoční síla krásných zvuků, aneb, Proč máme rádi hudbu. Olomouc: ANAG, [2018]. ISBN 978-80-7554-162-8.
- HURNÍK, Ilja a Otakar KOŘÍNEK. Múza v teréne: úvahy o životnej praxi hudobníka. Bratislava: OPUS, 1980.
- BERNSTEIN, Leonard a Jack GOTTLIEB. O hudbě: koncerty pro mladé publikum. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1996. ISBN 80-7106-120-4.
- HOLAS, Milan. Psychologie hudby v profesionální hudební výchově. 2. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-262-6.
- Výukové metody
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení v ZS je uděleno za předvedení předem stanovených dovedností.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2022/HF0027z