HF:HF0021z Kompozice hudby pro počítačové - Informace o předmětu
HF0021z Kompozice hudby pro počítačové hry I
Hudební fakultazima 2021
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jan Kavan, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- MgA. Jan Kavan, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Dobrá schopnost práce s PC, základní kompoziční schopnosti a znalosti práce s DAW.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Multimediální kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními znalostmi a dovednostmi v oblasti adaptivní hudby, potřebnými pro ozvučení počítačových her.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
rozpoznat jednotlivé metody používané při ozvučování her,
vybrat korektní technologii pro užití v počítačové hře,
porozumět odlišnostem mezi tradiční kompozicí a kompozicí hudby v počítačových hrách,
ozvučit jednoduchou herní situaci. - Osnova
- Úvod do hudby počítačových her.
- Stručný přehled historie hudby v počítačových hrách.
- Přehled aktuálních technologií a prostředí využívaných v rámci herního průmyslu.
- Základy adaptivní a interaktivní hudby v kontextu počítačové hry.
- Případové studie a ukázky řešení různých situací.
- Výuka probíhá kombinací teoretické a praktické formy.
- V teoretické části jsou rozebírány kompoziční a technické postupy pro začlenění interaktivní a adaptivní hudby do existujícího kontextu počítačové hudby, v části praktické části jsou vytvářeny jednoduché základní adaptivní struktury jako například vrstvení, přechody a jednoduché generativní metody.
- Důraz je kladen na správné pochopení možných typů hudby, které lze v rámci počítačových her využít.
- Výukové metody
- Přednáška. Cvičení. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení je uděleno za vypracování praktických ukázek.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2021/HF0021z