HF:HDH011z Self-management kurs I - Informace o předmětu
HDH011z Self-management kurs I
Hudební fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/1/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (přednášející)
MgA. Michaela Bóková, DiS. (cvičící)
doc. MgA. BcA. et BcA. Martin Hroch, Ph.D., MBA, LL.M. (cvičící)
MgA. Barbora Mikolášiková (cvičící)
Michaela Šikulová Ambrosi, MMus, Ph.D. (cvičící)
prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úspěšné přijímací řízení do magisterského navazujícího studia oboru Historická interpretace
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Historical Performance (program HF, Hint:N)
- Historická interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Historická interpretace (program HF, Hint:B)
- Historická interpretace (program HF, N-HUDUM)
- Hra na varhany (program HF, B-HUDUM)
- Hra na varhany (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je teoretická i praktická reflexe studenta jako profesionálního výkonného umělce. Student se seznámí se základy uměleckého managementu a možnostmi vlastní prezentace prostřednictvím médií a sociálních sítí. Zabývá se základními prvky sebeprezentace a tvorby uměleckého portfolia. Cílem je získání základní orientace na hudebním a uměleckém trhu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit umělecký životopis v ČJ a AJ
- formou vhodných nástrojů vytvořit své umělecké portfolio
- orientovat se v základech uměleckého managementu a možnostech vlastní prezentace prostřednictvím médií a sociálních sítí
- orientovat se na hudebním a uměleckém trhu
- identifikovat a analyzovat své ambice, silné stránky i slabé stránky
- navrhnout kroky vedoucí k realizaci své kariérní profilace
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení modelového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu. - Osnova
- 1. tvorba uměleckého životopisu
- 2. nácvik sebeprezentace
- 3. základní fungování hudebního a uměleckého trhu
- 4. online marketing
- 5. komunikace s pořadateli
- 6. média
- 7. zpracování projektu
- Studenti si veškeré osvojené znalosti témat ihned ověří praktickým nácvikem či rozborem praktického modelového příkladu či přípravy tiskové zprávy vlastního koncertu, přípravy reálných profilů na sociálních sítí i reálných příspěvků. Svůj vlastní zvolený postup průběžně konzultují s cvičícím pedagogem, se kterým se zaměří zejména na oborové aspekty (např. etika a způsob vyjadřování vhodný pro studované hudební prostředí, srovnání a příklady dobré praxe renomovaných světových pracovišť a festivalů) a průběžnou optimalizaci pracovních postupů. V závěru semestru vznikne celistvý projekt, který bude možné rozpracovat v následujícím semestru pod vedením pedagogů v návazném kurzu Self management kurs II.
- Literatura
- KAISER, Michael M. Strategic Planning in the Arts: A Practical Guide. Washington : The DeVos Institute of Arts Management at the Kennedy Center, 200?. 145 s. Dostupné z WWW: . info
- FITTERMAN RADBILL, Catherine. Introduction to the music industry: an entrepreneurial approach. Second edition. Abingdon, Oxon: Routledge, 2017. ISBN 9781138924819.
- Kaiser, M., Egan, B.: Cyklus - Plánování pro dosažení úspěchu v umění. Devos Institute of Arts Management at the Kennedy Centre, 2011.
- SCHNEIDEWIND, Petra a Martin TRÖNDLE. Selbstmanagement im Musikbetrieb: Handbuch fur Musikschaffende. Bielefeld: Transcript, c2003. ISBN 3899421337.
- KAISER, Michael M. Strategic planning in the arts: a practical guide. Waltham, Massachusetts: Brandeis University Press, [2019]. ISBN 978-1-5126-0174-9.
- HAGOORT, Giep, Aukje THOMASSEN a Rene KOOYMAN. Pioneering minds worldwide: on the entrepreneurial principles of the cultural and creative industries : actual insights into cultural and creative entrepreneurship research. Delft: Eburon Academic Press, 201
- HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
- Výukové metody
- bloková výuka, projekt
- Metody hodnocení
- závěrečné kolokvium s evaluací
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: prezentace projektu
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2020/HDH011z