HF:H601021z Hra na nástroj I - Informace o předmětu
H601021z Hra na nástroj I
Hudební fakultazima 2019
- Rozsah
- 2/0. 15 kr. 15 z 30. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. MgA. Martin Opršál (přednášející)
Kamil Slezák (přednášející) - Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 16:00–16:45 S20, Út 17:40–18:25 S19
- Předpoklady
- Absolutorium předmětu Hra na nástroj (bicí nástroje) bakalářského stupně studia na HF JAMU, případně jiné vysoké umělecké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- V návaznosti na předchozí bakalářské studium důraz na individuální přístup ke každému studentovi, tzn. podle dosavadního repertoárového a stylového směřování podpora a posílení výrazných interpretačních a technických předností jednotlivých studentů. Tomu přizpůsobený výběr repertoáru pro koncertní vystoupení.
- Osnova
- MELODICKÉ NÁSTROJE
- u výrazně sólově zaměřených studentů další rozvíjení virtuozity (D. Maslanka: Variations on Lost Love - Keyboard Percussion Publ., 1983, A. Pape: Marrrrimba -Wilhelm Hansen Kopenhagen, 1992, transkripce, i vlastní),
- hráče orientující se na soudobou hudbu seznamovat s různými moderními směry, netradičními formami zápisu (např. proporční, grafická notace) a zaměřit se na správné pochopení autorova záměru a adekvátní a přesvědčivou interpretaci - M. Miki: Time (Ongaku No Tomo, 1969), M. Ishii: Hiten-Seido III (Moeck Verlag, 1989), T. Tanaka: Two Movements (Ongaku No Tomo, 1970), A. Myioshi: Torse III (Ongaku No Tomo, 1976) M. Ptaszyńska: Graffito (Theodore Presser Comp., 1992), J. Druckman: Reflections on the Nature of Water (Boosey & Hawkes N.Y., 1991), H. Kulenty: One by One (PWM Varšava, 1989). Dále ve spolupráci s katedrou kompozice možnost interpretace skladeb studentů a pedagogů této katedry,
- u univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru.
SESTAVY BICÍCH NÁSTROJŮ
- seznámení posluchače s méně obvyklými způsoby hry na bicí nástroje - Yoshihisu Taira: Monodrame I (Editions musicales TRANSATLANTIQUES, Paris, 1986), Pál Károlyi: Formations (Editio Musica, Budapešť, 1979), Krystyna Moszumańska-Nazar: 3 etiudy koncertowe (PWM Edition, Kraków, 1971), Michal Košut: Invence pro vibrafon, marimbu a bicí nástroje (rukopis, nevydáno). Pro sestavu bicí nástrojů a klavír např. Alain Weber: Prelude, Fugue et Final (Leduc, Paris, 1994), Marcel Landowski: Quatre preludes (Choudens, Paris, 1963).
- MELODICKÉ NÁSTROJE
- Literatura
- Výukové metody
- Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- klasifikovaný zápočet - komisionální
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu je nutná účast ve výuce ve výši alespoň 80% a minimálně jedno vystoupení na interpretačním semináři.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2019/H601021z