HF:H601712z Performing Seminar III - Course Information
H601712z Performing Seminar III
Faculty of MusicWinter 2018
- Extent and Intensity
- 2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Kamila Klugarová (lecturer)
- Guaranteed by
- Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 8:30–10:00 108
- Prerequisites (in Czech)
- H601681z Performing Seminar II && EVER( H601712l Performing Seminar III )
ZS - zápis předmětu, LS - zápočet za ZS
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 8 fields of study the course is directly associated with, display
- Syllabus (in Czech)
- - německý romantismus
- Francie - romantismus a symfonismus
- 20. století ve Francii - nahrávky významných interpretů
- Přibližně polovina seminářů je pravidelně věnována interpretačním výkonům studentů - zpravidla před jejich semestrálními vystoupeními. Po seminárním vystoupení následuje rozbor předvedeného výkonu a diskuse, jíž se zúčastňují především studenti vyšších ročníků - v některých případech se jedná o kompozice, které již sami hráli. Součástí může být také srovnání s nahrávkou dané skladby.
- Německý romantismus:
- významní skladatelé s velkým počtem kompozic pro varhany - např. F. Mendelssohn-Bartholdy, F. Liszt, M. Reger
- významní skladatelé, kteří se tvorbě pro varhany věnovali v menší míře - např. R. Schumann, J. Brahms, A. Bruckner
- skladatelé s významnou varhanní tvorbou - např. J. Reubke, A. G. Ritter, J. Rheinberger
- Francie - romantismus a symfonismus, 20. století:
- C. Franck, vrcholný představitel romantismu - nástroje varhanáře A. Cavaillé-Colla,
- A. Giulmant, L. Boëllmann
- symfonismus, specifická oblast varhanní tvorby - Ch. M. Widor, L. Vierne, Ch. Tournemire,
- 20. století - J. Alain, M. Dupré, M. Duruflé, J. Langlais, G. Litaize
- O. Messisen, vrcholný představitel varhanní hudby 20. století, srovnání vývoje jeho tvůrčích etap - předválečná tvorba (např. L´Ascension, La Nativité du Seigneur), poválečné kompozice (např. Livre d´Orgue, Messe de la Pentecôte) a díla završující jeho varhanní dílo (Meditations sur le Myst?re de la Saint Trinité, Livre du Saint Sacrement)
- - německý romantismus
- Literature
- Busch, Hermann: Zur Interpretation der französischer Orgelmusik. Merseburger 1986. info
- Busch, Hermann: Zur Interpretation der Orgelmusik M. Reger. Merseburger 1988. info
- Černušák, Gracian: Dějiny evropské hudby. Panton, Praha 1964. info
- Ferguson, Howard: Keybord Interpretation from the 14th to the 19th century. London 1979. info
- Frotscher, Gotthold: Geschichte des Orgelspiels und der Orgelkomposition - Band I., II. Max Hesse, Berlin-Schöneberg 1935-36. info
- Keller, Hermann: Die Kunst des Orgelspiels. Peters, Leipzig 1941. info
- Klinda, Ferdinand: Organ v kultúre dvoch tisícročí. Hudobné centrum, Bratislava 2000. info
- Klinda, Ferdinand: Organová interpretácia. OPUS, Bratislava 1983. info
- Klotz, Hans: Das Buch von der Orgel. Bärenreiter, Kassel-Basel 1955. info
- Matthaei, Karl: Vom Orgelspiel. Leipzig 1949. info
- Riemann, Hugo: Katechismus der Orgel. Leipzig 1888. info
- Ritter, A. G.: Kunst des Orgelspiels. Peters, Leipzig, nedat. info
- Šlechta, Milan: Dějiny varhan a varhanní hudby v Evropě. SPN, Praha 1985. info
- Teaching methods (in Czech)
- 2 hodiny/týden
- Assessment methods (in Czech)
- zápočty
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2018, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2018/H601712z