HF:H60157z Interpretace staré hudby I - Informace o předmětu
H60157z Interpretace staré hudby I
Hudební fakultazima 2017
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (přednášející)
doc. MgA. BcA. et BcA. Martin Hroch, Ph.D., MBA, LL.M. (přednášející) - Garance
- Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 11:00–12:30 330
- Předpoklady
- EVER( H60157l Interpretace staré hudby I )
ZS - úspěšně vykonaná přijímací zkouška, LS - zápočet za ZS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Historická interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Historická interpretace (program HF, N-HUDUM)
- Hra na cembalo (program HF, B-HUDUM)
- Hra na cembalo (program HF, N-HUDUM)
- Hra na varhany (program HF, B-HUDUM) (2)
- Hra na varhany (program HF, N-HUDUM) (2)
- Osnova
- V návaznosti na dosažené praktické zkušenosti a předcházející studium dějin hudby seznámení se stylovými problémy hudby období baroka a jejich uplatnění v interpretaci skladeb pro klávesové nástroje.
Baroko - vznik nového slohu:
- provozovací praxe
- metrika a rytmika
- artikulace
- frázování
- dynamika
- tempo
- ladění a temperování
- generální bas
- hudební formy
- tóniny
- ornamentika
- historické hudební nástroje
- obsazení barokních skladeb
- notové materiály a jejich zpracování
- V návaznosti na dosažené praktické zkušenosti a předcházející studium dějin hudby seznámení se stylovými problémy hudby období baroka a jejich uplatnění v interpretaci skladeb pro klávesové nástroje.
- Literatura
- Bukofzer, Manfred: Hudba v období baroka - od Monteverdiho po Bacha. Opus, Bratislava 1986. info
- Navrátil, Miloslav: Charakteristika hudebního baroka a portréty slavných mistrů - A.Vivaldi, G. F. Händel, J. S. Bach. Montanex, Ostrava 1996. info
- Pečman, Rudolf: Sloh a hudba 1600-1900 - problémy, otázky, odpovědi. Masarykova univerzita, Brno 1996. info
- Kazárová, Helena: Barokní taneční formy. AMU, Praha 2005. info
- Dolmetsch: Arnold: Interpretace hudby 17. a 18, století. SNKLHU, Praha 1958. info
- Mozart, Leopold: Gründliche Violinschule. Klassic, Praha 2000. info
- Muffat, Georg: První poznámky o psaní francouzských baletů podle metody zesnulého pana de Lully. JAMU, Brno 1992. info
- Quantz, Johann Joachim: Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu. Supraphon, Praha 1990. info
- Cyr, Mary: Performing Baroque Music. Amadeus Press, Aldershot 1992. info
- Donington, Robert: The interpretation of Early Music. Faber & Faber, London 1989. info
- Krones, H. - Schollum, R.: Vokale und allgemeine Aufführungspraxis. H. Böhlaus, Wien 1983. info
- Palisca, Claude Y.: Baroque Music. Prentice-Hall, Englewood Cliffs 1981. info
- Neumann, Frederick: Ornamentation in Baroque and Post-Baroque Music. With special emphasis on J. S. Bach. University Press, Princeton 1980. info
- Antológia - renesancia a barok. Slovenská hudba - revue pre hudobnú kultúru. Ročník XX, č. 3-4, Slovenská hudobná únia, Bratislava 1994. info
- Companion to Baroque Music. Editor Julie Anne Sadie. J. M. Dent & Sons, London 1990. info
- Performance practice - Music before 1600 & after 1600. Editors Howard Mayer Brown and Stanley Sadie. Macmillan, London 1989. info
- Výukové metody
- 2 hodiny/týden
- Metody hodnocení
- ZS - zápočet, LS - klasifikovaný zápočet
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2017/H60157z