HF:H70106z Jazzová komp. a aranž. II - Informace o předmětu
H70106z Jazzová komp. a aranž. II
Hudební fakultazima 2016
- Rozsah
- 1/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Matúš Jakabčic (přednášející)
- Garance
- Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 11:00–11:45 317, Po 11:50–12:35 317
- Předpoklady
- EVER( H70106l Jazzová komp. a aranž. II )
Úspěšné zvládnutí prvního ročníku „Jazzové kompozice a aranžování“. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Bicí)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Klavír)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kontrabas)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kytara)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Saxofon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trombon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trubka)
- Cíle předmětu
- Dosažení schopnosti studentů praktické harmonizace melodií a naopak, za užití různých harmonizačních tonálních,modálních prostředí a modulací.
- Osnova
- Na základě analýz jednotlivých skladeb celého vývoje „harmonické prostředí“ jazzových kompozic, být schopen využít celé spektrum pro vlastní kompozici a harmonizování melodie. Tonální, funkční harmonie-užívána do pol.50.let, nástup modální harmonie, nejvíce prezentované vydáním desky M.Davise „Kind of Blue“ (skladby „So What“, „All Blues“- navíc mimo jiné užití ostinátních figur), v 60.letech stále větší vzdalování se funkční harmonii, tzv.chromatická harmonie, nejasná tonalita (W.Shorter „Nefertiti“, H.Hancock „Maiden Voyage“),70., 80. léta, nástup fusion, mnohem důležitější role basové linky (virtuózní basisti jako J.Pastorius)-harmonie, které stále více zdůrazňovaly basu, užívaly obraty a lomené akordy, prodlevy. U současných skladatelů jako např. u John Scofielda najdeme polytonální vztahy mezi melodií a basovou linkou („Stranger to the Light“). Moderní jazzový harmonický jazyk prezentuje virtuální kaleidoskop zvuků od základních trojzvuků až po komplexní polychordy. Analýza moderní jazzové skladby dle vlastního výběru.
- Literatura
- Jazz Composition-Theory and Practise, Ted Pease, Berklee Press, 2003
- Jazz Composer´s Companion, Gil Goldstein, Advance Music, 1993
- Výukové metody
- cvičení – 2 hod
- Metody hodnocení
- zápočet
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2016/H70106z