HF:H601681z Interpretační seminář II - Informace o předmětu
H601681z Interpretační seminář II
Hudební fakultazima 2016
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Kamila Klugarová (přednášející)
- Garance
- Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H601642z Interpretační seminář I && EVER( H601681l Interpretační seminář II )
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- Alain, Marie-Claire: O interpretaci francouzské hudby 16.-18. století. ARTTHON, Opava 2000. info
- Alain, Marie-Claire: Poznámky k #francouzskému způsobu". MKS, Ostrava 1988. info
- Apel, Willi: Geschichte der Orgel und Klaviermusik bis 1700. Bärenreiter, Kassel 1967. info
- Busch, Hermann: Zur Interpretation der Orgelmusik J. S. Bach. Merseburger 1995. info
- Busch, Hermann: Zur Interpretation der französischer Orgelmusik. Merseburger 1986. info
- Couperin, François: L´Art de toucher le clavecin. Breitkopf und Härtel 1933. info
- Černušák, Gracian: Dějiny evropské hudby. Panton, Praha 1964. info
- Dolmetsch, Arnold: Interpretace hudby 17. a 18. století. SNKLHU, Praha 1958. info
- Donington, Robert: The interpretation of early music. Faber and Faber, London 1977. info
- Douglass, Fenner: The Language of the Classical French Organ. New Haven and London,Yale University Press 1995. info
- Ferguson, Howard: Keybord Interpretation from the 14th to the 19th century. London 1979. info
- Frotscher, Gotthold: Geschichte des Orgelspiels und der Orgelkomposition - Band I., II. Max Hesse, Berlin-Schöneberg 1935-36. info
- Klinda, Ferdinand: Organ v kultúre dvoch tisícročí. Hudobné centrum, Bratislava 2000. info
- Kolektiv autorů: Antológia - renesancia a barok. In: Slovenská hudba 3-4, 1994. info
- Laukvik, Jon: Orgelschule zur historischen Aufführungspraxis. Carus-Verlag, Stuttgart 1990. info
- Lohmann, Ludger: Die Artikulation des 16.-18. Jahrhunderts. Regensburg 1990. info
- Quantz, J. J.: Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen. 1752. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2016/H601681z