H73067z Graduating project

Faculty of Music
Winter 2014
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( H73067l Graduating project )
Úspěšné absolvování předmětu Projektový management a Projektový management v kultuře.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
CÍL
Dvousemestrální předmět Absolventský projek se zaměřuje na praktickou aplikaci znalostí a dovedností nabytých v rámci předmětů bakalářského stupně studia (management a vedení lidí, projektové řízení, marketing, fundraising, ekonomika, psychologie, právo ad.) při přípravě, realizaci a hodnocení absolventského projektu.

Jeho cílem je vést studenta tak, aby byl schopen kvalitně a komplexně zpracovat projektový záměr svého bakalářského absolventského projektu, tento projektový záměr rozpracovat do projektového plánu, zrealizovat jej a kvalifikovaně tuto realizaci vyhodnotit a zdokumentovat (jak po obsahové, tak formální stránce). Druhým cílem předmětu je poskytnout studentům možnost diskutovat o svých absolventských projektech, tříbit si schopnost argumentovat a konstruktivně připomínkovat projekty ostatních a prezentovat výsledky své práce.

DESKRIPTORY
DOVEDNOSTI
Student umí:
- aplikovat znalosti a dovednosti nabyté během bakalářského stupně studia při přípravě, realizaci a hodnocení absolventského bakalářského projektu, kterým jsou různé typy kulturních projektů (hudební festival, série hudebních koncertů, hudební turné ad.) realizovaných buď v rámci fakulty, nebo mimo ni,
- aplikovat při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského projektu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- prezentovat a diskutovat své návrhy a postupy řešení absolventského projektu s pedagogem předmětu a ostatními studenty,
- reflektovat vlastní výkon na absolventském projektu, včetně zhodnocení svého působení v rámci projektového týmu, analyzovat a vyhodnotit projektové záměry, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventských projektů svých spolužáků.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- uvést do vzájemných souvislostí teorii a praxi svého oboru – hudební produkce,
- volit při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského projektu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- společně s projektovým týmem definovat úkoly související s absolventským projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Syllabus (in Czech)
  • Obsahem předmětu jsou:
    - Koučování zpracovávání projektových záměrů bakalářských absolventských projektů, jejich realizace a evaluace.
    - Řízené diskuse vztahující se k prezentovaným výstupům předmětu (projektový záměr v zimním semestru, dokumentace absolventského výkonu v letním semestru).
    - Mentoring zaměřený na formální a obsahové náležitosti projektových záměrů a dokumentace bakalářských absolventských projektů.
Literature
    recommended literature
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV and Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 pp. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 pp. ISBN 978-80-7460-050-0. info
Teaching methods (in Czech)
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář, projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4

LETNÍ SEMESTR
Seminář, projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4

VÝUKOVÉ METODY
ZIMNÍ SEMESTR
Student v zimním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektový záměr vlastního bakalářského absolventského projektu, jenž následně reflektuje a diskutuje s pedagogem a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přiděleného projektového záměru absolventského projektu svého spolužáka.

LETNÍ SEMESTR
Student v letním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektovou dokumentaci vlastního bakalářského absolventského projektu, již následně reflektuje a diskutuje s pedagogem a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přidělené projektové dokumentace absolventského projektu svého spolužáka.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Projektová výuka
- Učení v životních situacích
Assessment methods (in Czech)
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen klasifikovaným zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektového záměru bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určeného záměru, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 10 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 20 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 30 %.

LETNÍ SEMESTR
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektové dokumentace bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určené dokumentace, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 10 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 20 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 30 %.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2014, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2014/H73067z