H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2014
Rozsah
1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( H60372l Vybavení EA studia II )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Osnova
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.