HJ0014Nz Němčina - Specializovaný jazykový seminář

Hudební fakulta
zima 2013
Rozsah
0/2. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Květoslava Horáčková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Výchozí znalost německého jazyka na úrovni B2 SERR blížící se úrovni Mittelstufe. Dobrá znalost německé hudební terminologie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Prohlubování vybraných gramatických a lexikálních dovedností. Nácvik práce s náročnější německou odbornou literaturou hudebního a obecně kulturního zaměření i s německou esejistikou, seznámení s vybranými německými autory. Výuka na úrovni B2+/C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Osnova
  • Výuka na úrovni B2+/C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Upevňování kompetencí v samostatné práci s náročnější německou odbornou literaturou hudebního a obecně kulturního zaměření i s německou esejistikou, seznámení s vybranými německými autory, práce s německými texty z dějin hudby. Posílení distanční firmy studia: domácí přprava referátů, pís. textů, prezentací, e-learning (vlastní materiály HF JAMU viz http:/avk.jamu.cz). Výuka německé gramatiky na úrovni C1 - subjektivní modalita, gerundivum, druhý čas budoucí. Primárně je kurs určen pro studenty 1. roč. hudebního manažerství v navazujícím magisterském studijním programu.

    Práce s podpůrnými, cíleně vybranými studijními materiály viz seznam doporučené literatury.
    Těžiště výuky spočívá v práci s německou odbornou literaturou, v rozborech odborných i uměleckých textů náročnější úrovně, v jejich samostatné reflexi. Důraz je kladen na samostatnou práci s jazykem - výběr textů, referáty, psaní kratších recenzí, esejů, překlady odborných textů do němčiny i češtiny.
    Požaduje se schopnost aplikování nabytých znalostí z oblasti německé odborné korespondence, nácvik vytváření nejrůznějších odborně zaměřených propagačních materiálů (stručné programové charakteristiky děl i umělců, sepsání jednoduchých smluv apod.).
Literatura
  • Perlman-Balme Michaela:"em", Abschlusskurs, C1 SERR. Ismaning, Max Hueber Verlag 2001. info
  • Horáčková, K.: Texteauswahl für den Deutschunterricht an der Musikfakultät. Brno, JAMU 2011. info
  • Werner-Jensen, Arnold: Konzertführer für junge Leute. Mainz, Schott Musik International 2006. info
  • Burrows, John: Klassische Musik. London, Dorling 2005, deutschprachig 2006. info
  • Batušek, J.,Horová, E.: Česko- německý slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1988. info
  • Batušek, J.,Horová, E.: Německo-český slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1989. info
  • Dreyer-Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der dt. Grammatik. München, Verlag für Deutsch 1995. info
  • Hall, K., Scheiner, B.: Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene. Ismaning, Max Hueber Verlag 2001. info
  • Helbig, G., Buscha, J.: Übungsgrammatik Deutsch. München, Langenscheidt 2000. info
  • Hirsch, F.:Das große Wörterbuch der Musik. Weyarn, Seehamer Verlag GmbH 1996. info
  • Younghusband, J.: Orchester vom Barock bis zur Gegenwart. Köln, Verlagsgesellschaft 1991. info
  • Zelton, H., Wolff, E.: Der neue Konzertführer. Weyarn, Seehammervelag GmbH 1995. info
  • Časopisy: Das Orchester, Zeitschrift für Musik, Rondo, Crescendo aj. info
Výukové metody
Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda.
* Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním).
Prostředky: důraz kladen na samostatnou práci studentů, vyhledávání informací - internet. Práce s textem, textová analýza, referáty, koreferáty.
Nekontaktní metoda: e-learning (http://avk.jamu.cz).
Metody hodnocení
ZS/ zápočet (test nebo zpracování speciálního tematického úkolu)
LS/ zápočet (test nebo zpracování speciálního tematického úkolu))

Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2013/HJ0014Nz