HF:H60290z Realizace EAH II - Informace o předmětu
H60290z Realizace EAH II
Hudební fakultazima 2013
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Samostatná realizace vlastních elektroakustických kompozic
- Osnova
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí o možnostech realizace elektroakustických kompozic pomocí nejrůznějších
technologií, jenž je obsahem předmětu Realizace EAH I, jako je např. využití historického či etnického hudebního
materiálu, kompozičního softwaru, grafických kompozičních programů, multimédií atd. Součástí předmětu je opět realizace
vlastní elektroakustické kompozice, tentokrát s minimální pomocí pedagoga.
- práce s vrstvami, audio, MIDI,
- možnosti využití historického či etnického hudebního materiálu,
- využití nejrůznějších zdrojů signálu, jako např. zvuků přírody a civilizace, zpětné vazby, šumu atd.,
- procesování signálů v reálném čase,
- kompoziční software, jeho možnosti a limitace,
- grafické kompoziční programy, využití programů pro převod nejrůznějších parametrů na hudební,
- procesování signálů v reálném čase,
- příprava vlastního projektu a jeho realizace s minimální pomocí pedagoga.
- využití speciálních akustických i elektroakustických nástrojů a úprava jejich zvuku,
- další nezvyklé způsoby získávání hudebního materiálu pomocí nejrůznějších převodníků,
- modifikace zvukového materiálu v reálném čase pomocí MIDI ovladačů,
- multimédia, šíření hudby pomocí internetu,
- možnosti, smysl a budoucnost EA hudby,
příprava vlastního projektu a jeho realizace s minimální pomocí pedagoga
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí o možnostech realizace elektroakustických kompozic pomocí nejrůznějších
technologií, jenž je obsahem předmětu Realizace EAH I, jako je např. využití historického či etnického hudebního
materiálu, kompozičního softwaru, grafických kompozičních programů, multimédií atd. Součástí předmětu je opět realizace
vlastní elektroakustické kompozice, tentokrát s minimální pomocí pedagoga.
- Literatura
- Bartók, I., Janoušek, I.: Počítače a umenie - SPN, Bratislava, 1989. info
- Guštar, Milan: Elektrofony I - Uvnitř, Praha, 2006. info
- Kaduch, Miroslav: Česká a slovenská EA hudba 1964-1994 - vlastním nákladem, Ostrava, 1996. info
- Kaduch Miroslav: Nástin dějin a technologické zřetele #počítačové" tvorby v hudebním umění, sborník referátů konference Aplikace umělé inteligence AI´89 - Ústav pro informační systémy v kultuře, Praha 1989. info
- Forró, Daniel: Alternativní tónové systémy - hudba 21. století? - OPUS MUSICUM 5/95, Brno, 1995. info
- Dodge, Ch., Jerse, T. A.: Computer Music - Syntesis, Composition and Performance - Schirmer Books, N. Y., 1985SPN, Praha, 1971. info
- Sborníky:. info
- Gerbrich, J., Štědroň, M.: Počítače a hudba, referát na semináři SOFSEM 85 - Ústav výpočetní techniky UJEP, Brno, 1985. info
- Guštar, Milan: Elektrofony II - Uvnitř, Praha, 2008. info
- Periodika:. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Rataj, Michal: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu - KANT AMU, Praha, 2007. info
- Schellman a kol.: Média/ základní pojmy, návrhy, výroba - Europa Sobotáles, 2004. info
- Výukové metody
- hromadná výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet
- Statistika zápisu (zima 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2013/H60290z