HPH066l Disertační práce VIII

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
0/0/240. 10 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Jindřiška Bártová (přednášející)
doc. Mgr. MgA. Monika Holá, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Alice Rajnohová, Ph.D. (přednášející)
prof. MgA. Alena Vlasáková (přednášející)
prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (přednášející)
Garance
doc. Mgr. MgA. Monika Holá, Ph.D.
Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
TYP_STUDIA(D)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Absolvováním předmětu student dokládá průběžnou práci na své disertaci. Kredity získává po odevzdání finální podoby práce, jejíž rozsah by měl mít minimálně 120 normostran. Ty mohou být v určitých případech naplněny různým způsobem: jedná se o případy, kdy je primárním tematickým vymezením práce kritická reflexe původního notového materiálu, zpravidla za účelem pořízení kritické edice (pak se předpokládá současné odevzdání editovaného notového materiálu jako praktické části práce); nebo o případy, kdy se student intenzívně zaobírá tzv. Artistic research a jeho výzkumný úkol se z poměrné části pohybuje v rovině praktické, a nebo o případy, kdy je primárním tematickým vymezením práce kvalitativní, či kvantitativní výzkum, zpravidla hudebně sociologického, hudebně pedagogického, či hudebně psychologického charakteru. Předmět musí být ve všech ukončen před přihlášením ke státní závěrečné zkoušce a obhajobě disertační práce.
Osnova
  • Absolvováním předmětu student dokládá průběžnou práci na své dizertaci, případně na projektech, které s dizertací souvisí. Každý rok má v povinnosti odevzdat určitý počet stran jako dokumentaci průběžné práce na dizertaci (10; 30; 60; 120 a více). Počet stran může být v určitých případech naplněn různým způsobem: jedná se o případy, kdy je primárním tematickým vymezením práce kritická reflexe původního notového materiálu, zpravidla za účelem pořízení kritické edice (pak se předpokládá současné odevzdání editovaného notového materiálu jako praktické části práce); nebo o případy, kdy se student intenzívně zaobírá tzv. Artistic research a jeho výzkumný úkol se z poměrné části pohybuje v rovině praktické, a nebo o případy, kdy je primárním tematickým vymezením práce kvalitativní, či kvantitativní výzkum, zpravidla hudebně sociologického, hudebně pedagogického, či hudebně psychologického charakteru. Předmět musí být ve všech ukončen před přihlášením ke státní závěrečné zkoušce a obhajobě disertační práce.
Literatura
  • KATUŠČÁK, Dušan, Barbora DROBÍKOVÁ a Richard PAPÍK. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Nitra: Enigma, c2008. ISBN 978-80-89132-70-6.
  • FUKAČ, Jiří. Pojmosloví hudební komunikace.Brno 1991. ISBN 80-210-0245-X.
  • LIŠKA, V.: Doctorandus (průvodce budoucích Ph.D.). Praha 2004
  • WATTS, N. Umění psát. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-570-X.
  • FUKAČ J. - VYSLOUŽIL J.: Slovník české hudební kultury, Praha 1997. info
  • WATTS, N. Umění psát. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-570-X. LIŠKA, V.: Doctorandus (průvodce budoucích Ph.D.). Praha 2004 KATUŠČÁK, Dušan, Barbora DROBÍKOVÁ a Richard PAPÍK. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Nitra: Enigma, c2008. ISBN
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2025.