HF:HF1031l Jazzový rytmický trénink - Informace o předmětu
HF1031l Jazzový rytmický trénink
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Martin Kleibl, MA, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Vilém Spílka
Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 10:10–10:55 S20
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 6 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/6, pouze zareg.: 0/6
Jiné omezení: Předmět je určen pouze pro studenty mateřských oborů - Mateřské obory/plány
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová interpretace (program HF, Hbnji:N)
- Jazzová interpretace (program HF, N-HUDUM)
- Jazzová kompozice a aranžování (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová kompozice a aranžování (program HF, Hbnji:N)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je posílení rytmického cítění při interpretaci.
- Výstupy z učení
- Student absolvováním předmětu:
zdokonalí svoji rytmickou dovednost při interpretaci;
získá hlubší znalosti o polyrytmech;
obohatí svoji kreativitu při hře lichých taktů;
rozvine své rytmické improvizační schopnosti. - Osnova
- Rytmická práce s méně používanými typy metra (pětidobé, sedmidobé apod.). Využití rytmického tréninku pro interpretovu praxi. Uplatnění rytmických dovedností při interpretaci vybraných kompozic: Brad Mehldau, Tigran Hamasyan, Ari Hoenig atd. Rozvíjení improvizačních prvků. Důraz na kreativitu studenta – vytváření a prezentace vlastních rytmických cvičení a skladeb. Použití rytmických schopností při práci s vybranými hudebními nahrávkami.
- Tematické okruhy
- 1. Různé typy metra
- 2. Rytmický trénink
- 3. Studium vybraných kompozic
- 4. Improvizace
- Literatura
- HOENIG, Ari a Johannes WEIDENMUELLER (2009). Intro to Polyrhythms – Vol.1. Pacific, MO: Mel Bay Publications.
- BELLSON, Louis (1963). Modern Reading Text in 4-4. Van Nuys, CA: Alfred Publishing Co., Inc.
- HANNA, Jake (1973). Syncopated Big Band Figures: Solos – Vol. 1. Los Angeles, California: Try Publishing Company.
- KLEIBL, Martin (2018). Koncepce základního uměleckého vzdělávání ve hře na bicí nástroje. Brno, Česká republika: Janáčkova akademie múzických umění.
- STUART, Rory (2019). The Rhythm Book. Odd Meters and Changing Meters. Croton on Hudson, NY: Rhythm & Dues.
- Výukové metody
- Cvičení – hromadná výuka, 1 hodina týdně
- Metody hodnocení
- Zápočet Student předvede výběr látky za letní semestr.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/HF1031l