HF0006l EA hudba I

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (přednášející)
Garance
MgA. Michal Indrák, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Po 8:30–10:05 116/3
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámení s historickými východisky elektronické hudby, které sahají od přelomu 19.století až po 50. leta 20 století. Důležitá bude i zvuková zkušenost a poslech skladeb významných skladatelů tohoto období.
Výstupy z učení
Student předmětu se bude dobře orientovat v nových možnostech v oblasti hudební kompozice a hudební realizace, které byly dány rozvojem technologií od přelomu 19.století až po 50. léta 20 století.
Osnova
  • Electroacoustic tape music.
  • Musique concrète.
  • Elektronische Musik.
  • Japonská a americká elektronická hudba.
  • Poslech skladeb významných skladatelů a experimentátorů tohoto období.
Literatura
  • MOORE, Adrien. Sonic Art: Introduction to Electroacoustic music. New York: Routledge, 2016. ISBN 1138925039
  • CIPRIANI, Alexandro. GIRI, Maurizio. Electronic Music and Sound Design. Theory and Practice with Max 7. 3rd ed.vol 1. ISBN 978-88-99212-04-9.
  • CAGE, John. Silence: přednášky a texty. Praha: Tranzit, 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
  • SHIMAZU, Takehito. The History of Electronic and Computer Music in Japan: Significant Composers and Their Works. In Leonardo Music Journal (4). Massachusetts: MIT Press, 1994, s. 102–106.
  • DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
  • COPE, David. Virtual Music: Computer Synthesis of Musical Style. Cambridge: The MIT Press, 2001. ISBN 0-262-03283-X.
  • HEIFETZ, Robin Julian, ed. On the wires of our nerves: the art of electroacoustic music. Lewisburg: Bucknell University Press, 1989. ISBN 0-8387-5155-5.
  • XENAKIS, Iannis. Formalized Music: Thought and Mathematics in Composition. Maesteg: Pendragon Press, 1992. ISBN 978-1576470794.
Výukové metody
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Poslechové ukázky, videoukázky
Metody hodnocení
Zkouška. Maximálně 3 absence v docházce. Zkouška formou písemného testu, který musí být splněn alespoň na 50% a ověří teoretické znalosti.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.