HF:H70131l Jazz Harmony III - Course Information
H70131l Jazz Harmony III
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- RNDr. Matúš Jakabčic (lecturer)
- Guaranteed by
- RNDr. Matúš Jakabčic
Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 15:10–16:45 317
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( H70131z Jazz Harmony III )
Úspěšné absolvování předmětu Jazzová harmonie II. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Percussion Instruments)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Piano)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Bass)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Guitar)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Saxophone)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Trombone)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Trumpet)
- Jazz Intepretation (programme HF, Hbnji:B)
- Jazz Composition (programme HF, Hbnji:B)
- Course objectives (in Czech)
- Porozumění harmonickým strukturám z pohledu nedoškálných jazzových harmonických postupů. Rozvíjení chromatického harmonického myšlení. Praktické použití probírané techniky ve vlastním absolventském projektu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- analyzovat harmonii modálních jazzových skladeb;
- analyzovat multitonální systémy a používat je v praxi;
- určit příslušné módy k daným harmonickým postupům;
- reharmonizovat libovolné skladby použitím multitonálních systémů. - Syllabus (in Czech)
- Rozdělení akordických sazeb a módů z hlediska jejich barvy a vytváření napětí
- Modalita v kontextu se zvukovým vjemem
- Použití chromatického přístupu v jazzové improvizaci
- Pravidla použití chromatik – napětí a uvolnění, vyváženost, překrytí
- Harmonické koncepty tonálních chromatických postupů
- Nástavbové sekvence v různých harmonických situacích – diatonická, modální, basový pedál
- Použití chromatik v netonálních postupech
- Tvorba chromatických melodických linek a jejich harmonizace
- Práce s jazzovými standardy a jejich reharmonizace s využitím chromatických postupů
- Rozličné pohledy na akordické symboly a jejich obraty
- Využití složených akordů v chromatických postupech
- Literature
- recommended literature
- LIEBMANN, D. A Chromatic approach to jazz harmony and melody. Advance Music, 2001.
- NETTLES, B. a R. GRAF. The Chord Scale Theory & Jazz Harmony. Advance Music, 1997.
- MILLER, R. Modal jazz composition and harmony, Volume 2. Advance Music, 2002.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet
Průběžné ústní zkoušení, písemné práce. Docházka 70%.
SZZ - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H70131l