HF:H60259l Pedagogika - Informace o předmětu
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D.
Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 12:40–14:15 205
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60259z Pedagogika (zimní semestr).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, B-HUDUM)
- Dirigování orchestru (program HF, Opdir:M5)
- Dirigování sboru (program HF, B-HUDUM)
- Dirigování sboru (program HF, Opdir:M5)
- Historická interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Historická interpretace (program HF, Hint:B)
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, Hbnji:B)
- Hra na cembalo (program HF, B-HUDUM)
- Hra na cembalo (program HF, N-HUDUM)
- Hra na fagot (program HF, B-HUDUM)
- Hra na fagot (program HF, Hdech:B)
- Hra na flétnu (program HF, B-HUDUM)
- Hra na flétnu (program HF, Hdech:B)
- Hra na hoboj (program HF, B-HUDUM)
- Hra na hoboj (program HF, Hdech:B)
- Hra na housle (program HF, B-HUDUM)
- Hra na housle (program HF, Hstru:B)
- Hra na klarinet (program HF, B-HUDUM)
- Hra na klarinet (program HF, Hdech:B)
- Hra na klavír a klavírní pedagogika (program HF, Klav:M)
- Hra na klavír a komorní hra (program HF, Klav:M)
- Hra na klavír (program HF, B-HUDUM) (2)
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, Hstru:B)
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, Hstru:B)
- Hra na lesní roh (program HF, B-HUDUM)
- Hra na lesní roh (program HF, Hdech:B)
- Hra na trombon (program HF, B-HUDUM)
- Hra na trombon (program HF, Hdech:B)
- Hra na trubku (program HF, B-HUDUM)
- Hra na trubku (program HF, Hdech:B)
- Hra na tubu (program HF, B-HUDUM)
- Hra na tubu (program HF, Hdech:B)
- Hra na varhany (program HF, B-HUDUM) (2)
- Hra na varhany (program HF, N-HUDUM) (2)
- Hra na violoncello (program HF, B-HUDUM)
- Hra na violoncello (program HF, Hstru:B)
- Hra na violu (program HF, B-HUDUM)
- Hudební manažerství (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Bicí)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Klavír)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kontrabas)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kytara)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Saxofon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trombon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trubka)
- Jazzová interpretace (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová kompozice a aranžování (program HF, Hbnji:B)
- Klavírní interpretace (program HF, Klav:M)
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Operní režie (program HF, B-HUDUM)
- Operní režie (program HF, Opdir:M5)
- Zpěv (program HF, B-HUDUM)
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• porozumět a zhodnotit svoji pedagogickou komunikaci,
• orientovat se v nových přístupech uplatňovaných v pedagogické praxi a možnostech přístupu k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně jedinců mimořádně nadaných),
• pracovat s tématem hodnot v procesu výchovy a vzdělávání,
• charakterizovat význam multikulturní, enviromentální, etické a estetické výchovy (s důrazem na hudební výchovu),
• ovládat intervenční prostředky k zajištění kázně. - Osnova
- Současné trendy hudebního vzdělávání v ČR.
- Speciální pedagogika.
- Sociálně patologické jevy ve školním prostředí.
- Školská zařízení a poradenské služby.
- Učitel.
- Vytváření koncepce hodiny a příprava na hodinu.
- Autorita, kázeň. Klima.
- Chvála a kritika ve výuce. Hodnocení.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Literatura
- Podrobný rozpis literatury v Interaktivní osnově u jednotlivých témat.
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno na základě úspěšného vypracování písemného testu a úkolu. Státní závěrečná zkouška.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/H60259l