HF:H601654Nl Performing Seminar I - Course Information
H601654Nl Performing Seminar I
Faculty of MusicSummer 2022
- Extent and Intensity
- 1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Marek Švestka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Štěpán Švestka (lecturer)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Miloš Vacek
String Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: String Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné ukončení předmětu H601654Nz - Interpretační seminář I
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Hlavními cíli předmětu je příprava a nácvik veřejného vystupování, které s sebou přináší řadu faktorů, které vyžadují dlouhodobou přípravu - (boj s trémou, trénink pódiové koncentrace, načasování hráčské formy k co nejlepšímu výkonu, vlivy akustiky, zvukovou vyváženost a podobně), stejně jako následná analýza živého vystoupení, která probíhá formou diskusí se studenty. Předmět navíc přináší možnosti častějšího obehrání skladeb za účelem postupného zdokonalování interpretačních kvalit.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- veřejně prezentovat své interpretační umění;
- analyzovat umělecký výkon;
- obhájit vlastní interpretační názor;
- popsat problematiku veřejného vystupování;
- navrhnout vhodnou formu zkvalitňování úrovně veřejného vystupování;
- srozumitelně sdělit své odborné názory - Syllabus (in Czech)
- V rámci interpretačního semináře se formou poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí.
- Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny.
- Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti.
- Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Repertoár je shodný je shodný se studovanou literaturou příslušné specializace
- Literature
- recommended literature
- Egon Stuart Willfort: Praktische Harmonielehre für die Gitarrespieler, Verlag F.Hofmeister, Leipzig, 1927
- Skladaný, J. : Problémy vertikálnej techniky v huslovej hre. VŠMU, Bratislava 1971
- Köhler: Umění kytarové hry, Panton 1984
- Podhradská, V. - Skládaný, J. : Dejiny a literatúra huslí, diel 2. Skripta VŠMU Bratislava.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2022/H601654Nl