HF:HF1013l Rytmický trénink - Informace o předmětu
HF1013l Rytmický trénink
Hudební fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Martin Kleibl, MA, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. MgA. Martin Opršál
Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 11:00–11:45 S19
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Hra na fagot (program HF, B-HUDUM)
- Hra na flétnu (program HF, B-HUDUM)
- Hra na hoboj (program HF, B-HUDUM)
- Hra na housle (program HF, B-HUDUM)
- Hra na klarinet (program HF, B-HUDUM)
- Hra na klavír (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Hra na lesní roh (program HF, B-HUDUM)
- Hra na trombon (program HF, B-HUDUM)
- Hra na trubku (program HF, B-HUDUM)
- Hra na tubu (program HF, B-HUDUM)
- Hra na varhany (program HF, B-HUDUM)
- Hra na violoncello (program HF, B-HUDUM)
- Hra na violu (program HF, B-HUDUM)
- Zpěv (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je posílení rytmického cítění při interpretaci.
- Výstupy z učení
- Student absolvováním předmětu:
- zdokonalí svoji rytmickou dovednost při interpretaci;
- získá znalosti a dovednosti rytmických přístupů mimoevropských kultur;
- zlepší svoji interpretaci z listu;
- rozvine své improvizační schopnosti. - Osnova
- Rytmická práce s různými druhy notace. Využití rytmického tréninku pro interpretovu praxi. Uplatnění rytmických dovedností při interpretaci vybraných kompozic: Steve Reich – Clapping Music, Louis Andriessen – Workers Union atd.
- Rozvíjení improvizačních prvků. Důraz na kreativitu studenta – vytváření a prezentace vlastních rytmických cvičení a skladeb. Použití rytmických schopností při práci s vybranými hudebními nahrávkami
- Tematické okruhy
- 1. Osvojení různorodé notace
- 2. Rytmický trénink
- 3. Studium vybraných kompozic
- 4. Improvizace
- 5. Hraní s nahrávkou
- Literatura
- doporučená literatura
- BELLSON, Louis (1963). Modern Reading Text in 4-4. Van Nuys, CA: Alfred Publishing Co., Inc.
- HOENIG, Ari a Johannes WEIDENMUELLER (2009). Intro to Polyrhythms – Vol.1. Pacific, MO: Mel Bay Publications.
- BACHTRÄGL, Erich (2001). Modern Rhythm & Reading Script. Rum/Innsbruck, Rakousko: Helbling.
- DINKINS, Fred (2003). It´s About Time. Van Nuys, CA: Alfred Publishing Co., Inc.
- HANNA, Jake (1973). Syncopated Big Band Figures: Solos – Vol. 1. Los Angeles, California: Try Publishing Company.
- HICKMAN, David R. (1979). Music Speed Reading. Century City, California: Wimbledon Music Inc.
- GRASSMANN, Walter (?). Rhythmustraining. Vídeň, Rakousko: Walter Grassmann. Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien. Interní materiál.
- PHILLIPS, Mark (2002). Sight-Read Any Rhythm Instantly. New York, NY: Cherry Lane Music Company.
- Výukové metody
- Cvičení – hromadná výuka, 1 hodina týdně
- Metody hodnocení
- Zápočet
Student předvede výběr látky za letní semestr.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2020/HF1013l