HF:H60231HOl Metodika II - Informace o předmětu
H60231HOl Metodika II
Hudební fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Jurij Likin (přednášející)
doc. MgA. Pavel Tylšar (přednášející) - Garance
- Katedra dechových nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dechových nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 14:20–15:05 212
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60231HOz - Metodika II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na hoboj (program HF, B-HUDUM)
- Hra na hoboj (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Prohloubení znalostí a dovedností metodických postupů výuky hry na hoboj a jejich uplatnění pro praktickou koncertní a pedagogickou činnost. Osvojení komunikačních a motivačních metod pro práci se žáky.
- Výstupy z učení
- Schopnost naučit žáka hře na nástroj od základů po rozvinutou techniku. Získání přehledu o hobojové literatuře z metodického hlediska, její rozdělení pro žáky na ZUŠ, konzervatořích a vysokých hudebních školách.
- Osnova
- Pracovní postupy při rozvoji hráčských dovedností a návyků, volba efektivního pracovního postupu, příprava interpretačních záměrů již v období elementárního nácviku, volba správné techniky dýchání vzhledem k požadavkům na výsledné znění a na styl.
- Rozpoznání a analýza vlastních technických nedostatků a způsoby jejich odstraňování, kompenzace nedostatečných dispozic a využití vrozených předpokladů.
- Zásady tvorby interpretačního záměru s přihlédnutím ke stylovým obdobím i k dnešnímu pohledu na interpretaci.
- Historické vlivy na rozvoj hry na dechové nástroje a na obecnou metodiku - zdokonalování nástrojů, kulturně společenské požadavky na interpretaci v různých slohových obdobích, ladění, koncertní prostory, způsoby hudebního školení hráčů v jednotlivých dobách, později vznik konzervatoří, atd.
- Metodika a osobnost pedagoga, významní hobojoví pedagogové, přehled nejpoužívanějších metodik a metodických postupů.
- Literatura
- Hošek, M. : Úvod do poznání nových možností hry na hoboj. SPN, Praha 1975. info
- Schuring, M.,: Oboe Art and Method, New York: Oxford University Press, 2009, ISBN 978-0-19-537458-2
- Hošek, M. : Úvod do poznání nových možností hry na hoboj. SPN, Praha 1975
- Schaeferdieck, M.: Foundations of Oboe Playing, Wargau: Accolade Musikverlag, 2009, ISBN 3-9805707-2-X. ISMN M-50135-550-1
- Play with a Pro, Hudební výuková videa, www.playwithapro.com
- Hošek, M.: Škola pro nejmladší hobojisty, sešit 1., Music Cheb, 1998, ISMN M-706517-1-8
- Výukové metody
- Přednášky, interní semináře, semestrální práce, dílny, práce s modelem.
- Metody hodnocení
- Zápočet
Metody ověřování výsledků: analýza výsledků činnosti studenta – písemná semestrální práce, zkoušení studentů ústní.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2020/H60231HOl