HF:H70089l Jazzová intonace a rytmus I - Informace o předmětu
H70089l Jazzová intonace a rytmus I
Hudební fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Jiří Slavík (přednášející)
- Garance
- Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 11:00–11:45 322, Po 11:50–12:35 322
- Předpoklady
- EVER( H70089z Jazzová intonace a rytmus I )
Úspěšné zvládnutí předmětu „Jazzová Intonace – první část“ - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Bicí)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Klavír)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kontrabas)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kytara)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Saxofon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trombon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trubka)
- Cíle předmětu
- Vybudovat schopnost slyšet a intonovat v kontextu jednodušších harmonických postupů. Rozlišování obratů kvinakordů a septakordů, znalost a intonační praxe s terciemi a septimami.
- Osnova
- Práce s trojzvuky v diatonických systémech – intonace sextakordové a kvartsextakordové řady v durovém doškálném systému, melodická cvičení s využitím těchto obratů. Práce s nealterovanými septakordy – základní pozice v durovém diatonickém systému, mollové systémy a jejich septakordy, intonace a rozpoznávání jednotlivých septakordů, tři inverze septakordů a jejich intonační procvičování, práce s dominantními kadencemi a jejich harmonické spojování, procvičování v kvintovém kruhu, vytváření melodických cvičení s použitím kadenčních akordů, bluesové postupy a tritonová substituce, rytmická cvičení s osminami a osminovými triolami, transkripce a vokální předvedení sóla ve skladbě „All Blues“, práce s terciemi a septimami
- Literatura
- Harrison, M. : Contemporary Eartraining – Level One, Hal Leonard, 1998
- Donelian, A. : Training the Ear – Volume 1, Advance Music, 1992
- Výukové metody
- cvičení – 2 hod.
- Metody hodnocení
- zkouška
- Statistika zápisu (léto 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2017/H70089l