H60400 Mediální komunikace v praxi

Hudební fakulta
léto 2016
Rozsah
0/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Šárka Motalová (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Uzavřený 1. ročník studia Bc a absolvovaný předmět Sociologie médií a komunikace.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Webové stránky pro média. Zásady.
  • 2. Copywriting a práce copywritera. Vypracování práce na dané téma.
  • 3. Monitoring – získávání zpětných informací.
  • 4. Redakční práce v rámci denního tisku, časopisů, rádia a televize. Včetně praktických ukázek.
  • 5. Praktika – vyzkoušet si jednotlivá odvětví médií.
  • 6. Vytvoření databází rádií, televizí.
  • 7. Rozhovor a jeho zákonitosti.
  • 8. Zákonitosti fotografického materiálu pro média.
  • 9. Komunikace v krizi, příprava na krizovou situaci.
  • 10. Partnerství s médii a jejich podmínky v praxi.
  • 11. Možnosti reklamy v médiích.
Literatura
  • Trampota, Tomá?š, Zpravodajství, Praha, Portál 2006. info
  • Mičienka Marek, Jirák, Jan, Základy mediální výchovy, Praha, Portál 2007. info
  • Grahame, Jenny, Domaille Kate, Učebnice mediální výchovy, English and Media Center London 2008 edit. Nina Rutová, Příručka média tvořivě, Praha Aisis 2008. info
  • Jirák, Jan, Koepplová Barbara, Média a společnost, Praha, Portál 2007. info
  • Volek, Jaromír, Úvod do mediální komunikace, Brno, Masarykova univerzita 2002. info
  • McQuail, Denis, Úvod do teorie masové komunikace, Praha, Portál 2007. info
  • Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
  • Vybíral, Zbyněk, Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci, Praha, Portál 2003. info
Výukové metody
Cvičení
Metody hodnocení
vypracování projektu na dané téma, které zadá vyučující. Konkrétní vypracování jednotlivých komponent , nutných pro komunikaci s médií i veřejnosti a jejich časová posloupnost. Úroveň grafického zpracování práce. Prezentace studentky a obhájení svého návrhu na dané téma. V rámci prezentace vyučující může klást teoretické otázky z daného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.