HF:H60168l Interpretační seminář II - Informace o předmětu
H60168l Interpretační seminář II
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (přednášející)
doc. MgA. BcA. et BcA. Martin Hroch, Ph.D., MBA, LL.M. (přednášející) - Garance
- Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60168z Interpretační seminář II )
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Historická interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Historická interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Hra na historické housle)
- Historická interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Hra na historické violoncello)
- Historická interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Hra na historickou příčnou flétnu)
- Historická interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Hra na loutnu)
- Historická interpretace (program HF, N-HUDUM)
- Historická interpretace (program HF, N-HUDUM, směr Historický zpěv)
- Historická interpretace (program HF, N-HUDUM, směr Hra na historické housle)
- Historická interpretace (program HF, N-HUDUM, směr Hra na historické violoncello)
- Historická interpretace (program HF, N-HUDUM, směr Hra na historickou příčnou flétnu)
- Historická interpretace (program HF, N-HUDUM, směr Hra na loutnu)
- Hra na cembalo (program HF, B-HUDUM)
- Hra na cembalo (program HF, N-HUDUM)
- Hra na varhany (program HF, B-HUDUM) (2)
- Hra na varhany (program HF, N-HUDUM) (2)
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- vodní slova světových interpretů ke jejím nahrávkám: Gustav Leonhardt, Christine Schornsheim, Jos van Immerseel, Huguette Dreyfus, Aline Zylberajch, Kenneth Gilbert, Nikolaus Harnoncourt. info
- J. H. van der Meer: Cembalo, Musik in Geschichte und Gegenwart,. info
- Sachteil Band 2, Kassel 1995. info
- Bach, Carl Philipp Emanuel: Úvaha o správném způsobu hry na klavír. Díl první a druhý. Paido, Brno 2002. ISBN 80-7315-025-5 (přeložil Vratislav Bělský). info
- Bukofzer, Manfred F.: Hudba v období baroka Od Monteverdiho po Bacha. Bratislava 1986. info
- Dolmetsch, Arnold: Interpretace hudby 17. a 48. století. Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění. Praha 1958. info
- Donington, Robert: The Interpretation of Early Music. London 1989. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2016/H60168l