DH0001I Italština pro odbornou praxi

Hudební fakulta
léto 2016
Rozsah
0/0. 12 kr. 12 z 12. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Vybíralová (přednášející)
Garance
Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Dobrá výchozí znalost italského jazyka na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Opakování a prohlubování gramatiky, obohacování slovní zásoby, důraz na komunikaci v běžných situacích, základní terminologie z hudební oblasti. Výuka na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Osnova
  • Opakování a prohlubování gramatiky z předchozího studia, obohacování slovní zásoby, důraz na komunikaci v běžných situacích, základní terminologie z hudební oblasti. Výuka probíhá přibližně na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

    Rozšiřování jazykových kompetencí z učebnice a prostřednictvím doplňujících textů s různou tématikou.
    Seznámení se základní hudební terminologií.
Literatura
  • Ivana Jarešová: English Texts for Students of the Music Faculty. JAMU, Brno. 2004. info
  • Raymond Murphy: English Grammar in Use. Cambridge University Press. 2004. info
  • Jaroslav Peprník: Angličtina pro pokročilé I. Praha. 1999. info
  • Stuart Redman: English Vocabulary in Use. Cambridge University Press. 1997. info
  • materiály z internetových stránek, např. - www.naxos.com, www.classicfm.com. info
  • od r. 2012 - Tomáš Hajn: English for Musicians (učebnice pro studenty Hudební fakulty JAMU), v tisku. info
Výukové metody
* Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např. frontální metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda (při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda. Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia (při poslechu s porozuměním).

Prostředky: Práce s autentickými odbornými texty, nácvik samostatného písemného vyjadřování, nácvik samostatného ústního projevu, vyhledávání informací - práce s internetem.
Využití e-learningu - cvičení a testů vytvořených Katedrou cizích jazyků (http://avk.jamu.cz).
Metody hodnocení
ZS/ zápočet (test)
LS/ zkouška (test)
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2018.