HJ0001Nl German I

Faculty of Music
Summer 2015

The course is not taught in Summer 2015

Extent and Intensity
1/2. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
Foreign Languages Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Foreign Languages Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable of Seminar Groups
HJ0001Nl/zacatecnici: No timetable has been entered into IS. K. Horáčková
HJ0001Nl/mirne_pokrocili: No timetable has been entered into IS. K. Horáčková
HJ0001Nl/pokrocili: No timetable has been entered into IS. K. Horáčková
Prerequisites (in Czech)
Zájem učit se cizímu jazyku.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)

Syllabus (in Czech)
  • Dosažení základů úrovně A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. *Tento předmět lze variabilně studovat i ve skupinách s vyšší pokročilostí vždy podle vstupní úrovně studentů.

    Osvojení fonetických, lexikálních a gramatických základů německého jazyka. Získání kompetencí v užívání každodenních výrazů a základních frází.
Literature
  • Dusilová, D.: Sprechen Sie Deutsch? Praha, Polyglot 1998, 1. díl. info
Teaching methods (in Czech)
Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální či analytická metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda, skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), využití multimédií.
* Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním).
Důraz kladen na konverzaci.
Prostředky: Práce s učebnicí, doplňkovými autentickými materiály, poslechovými materiály a DVD.
Distanční způsob výuky: e-learningová cvičení.
Assessment methods (in Czech)
ZS/ zápočet
LS/ zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 3 z 5.

  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2015/HJ0001Nl