H60289l Electroacoustic Music Creating I

Faculty of Music
Summer 2015
Extent and Intensity
2/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60289z Electroacoustic Music Creating I )
Splnění podmínek přijímacího řízení oboru Kompozice a přijetí k magisterskému studiu na HF JAMU.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Osvojení schopnosti realizovat elektroakustické kompozice.

Syllabus (in Czech)
  • Cílem předmětu je osvojení nejrůznějších možností realizace elektroakustických kompozic pomocí historických i soudobých technologií, improvizace, internetu, mikrointervalových ladění atd. včetně realizace akustické partitury elektronickými prostředky. Součástí předmětu je i příprava a realizace vlastní elektroakustické kompozice pod vedením pedagoga, využívající eventuálně i akustické nástroje nebo vokál.

    - historie, směry, tendence (konkrétní hudba, elektronická hudba, kombinace obou metod, mikrointervalová hudba, elektronická realizace akustické hudby, elektronická užitá tvorba…),
    - realizace akustické partitury elektronickými prostředky,
    - možnosti vytváření EA hudby pomocí soudobých technologií (audio, MIDI, kombinované technologie),
    - využití internetu v práci skladatele EA hudby,
    - výběr zvukové palety (především nejrůznějšími jinými metodami, než pouze pomocí softwarových syntetizérů), příprava audiomateriálu, výběr vzorků a jejich zpracování,
    - využití improvizace a náhody v procesu tvorby,
    - příprava projektu a realizace autonomní kompozice pro elektroniku a akustické nástroje, eventuálně lidský hlas v rozsahu 5 - 10 minut.
Literature
  • Forró, Daniel: Alternativní tónové systémy - hudba 21. století? - OPUS MUSICUM 5/95, Brno, 1995. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Svět MIDI - Grada, Praha, 1997. info
  • Kaduch, Miroslav: Soudobá hudební tvorba s využitím počítačů - MKS, Ostava, 1989. info
  • Kopecký, Pavel: Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování¬ - AMU, Praha, 2008. info
  • Lébl, Vlastimil: Elektronická hudba - SHF, Praha, 1968. info
  • Růžička, Rudolf: Využití samočinných počítačů při vzniku uměleckých děl se zvláštním zaměřením na hudbu a soudobou hudební kompozici - JAMU, Brno, 1980. info
  • Schaeffer, Pierre: Konkrétní hudba - Supraphon, Praha, 1971. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
  • Vrzal, Martin: Střih záznamu hudby - AMU, Praha, 2007. info
  • Appleton, J. H., Perera, R. C.: The Development and Praktice of Elektronic Music - Prentice Hall, New Persey, 1975. info
  • Růžička, Rudolf: Automatizace kompozice, zápisu a reprodukce hudebních skladeb - vývojové tendence EA a počítačové hudby, Musica viva in schola VIII - UJEP, Brno, 1987. info
  • Forró, Daniel: Stylistika hry na klávesové nástroje - MUZIKUS, Praha, 1996-1997 (16 dílů). info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka
Assessment methods (in Czech)
Zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 3.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2015, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2015/H60289l