HF:H601685l Interpretační seminář II - Informace o předmětu
H601685l Interpretační seminář II
Hudební fakultaléto 2015
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H601685z Interpretační seminář II )
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Zpěv (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Příprava k samostatné umělecké práci, k tvůrčímu zvládnutí interpretační problematiky a rozvíjení schopnosti formulace uměleckých záměrů. Každý posluchač má jedno povinné pěvecké vystoupení za semestr podle plánu svého pedagoga. Uvede je vlastním průvodním slovem. Podle možnosti je samozřejmě i zde příležitost k naplánování dalších zkušebních vystoupení podle uvážení interpreta a jeho pedagoga.
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- Bernac, Pierre : The Interpretation of French Song. W. W. Norton and Company, New York 1978. info
- Celetti, R. : Historie bel canta. Praha 2000. info
- Herold C Schonberg: Životy velkých skladatelů Praha 2006. info
- Jankélévitch Vlad.: Ravel Opus Bratislava 1990. info
- Mihule, J. : Bohuslav Martinů Ed. Supraphon 1974. info
- Navrátil, M. : Nástin vývoje evropské hudby 20. stol. Montanex, s.r.o. 1993. info
- Obraz života a díla L. Janáčka - Brno 1948, redigoval J. Racek. info
- Pečman, R.: G. F. Händel Supraphon 1985. info
- PeterSouthwell - Sander: Verdi Champagne Avantgarde 1995. info
- Pražák, P. : Smetanovy zpěvohry Praha 1948. info
- Smolka, Jaroslav : Dílo a život B. Smetanu. Smetanova vokální tvorba. Supraphon, Praha 1980. info
- Smutná-Vlková, Mária : Metodika spevu a prehľad literatúry spevu. VŠMU, Bratislava 1981. info
- Pěvecká literatura Knihovny JAMU, včetně časopisů Harmonie, Hudební rozhledy, Opus Musicum, Hudobný život, Opernwelt, BBC Music, vztahující se k problematice interpretace aktuálně uváděného repertoáru jednotlivých posluchačů. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2015/H601685l