H61547 Seminář KM I

Hudební fakulta
léto 2014
Rozsah
0/0. 8 kr. 8 z 8. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
absolvování bakalářského studia managementu a souběžné absolvování předmětu kulturní management přednášky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Úvod do kulturního managementu ? vymezení pojmu, zasazení do mezinárodního kontextu, historický vývoj.
    2. Svoboda umění, definice pojmu umění a kultura, hranice mezi uměním a neuměním, možnosti omezení svobody umění.
    3. Mezinárodní prostředí, mezinárodní organizace zabývající se kulturou, mezinárodní kulturní politika.
    4. Vícezdrojové financování a jeho možnosti vzhledem k evropským fondům. Program Mládež v akci a možnosti jeho využití pro kulturní oblast.
    5. Exkurze do kulturní organizace s mezinárodní působností.
    6. Specifika managementu kultury, organizační struktura kulturních organizací. Podnikatelský plán.
    7. Vlastní přínosy a náměty do diskuze.
Literatura
  • Bednář, František: Management a marketing služeb, ISBN 80?85429?70?5. 1. vydání 2002. info
Výukové metody
Semináře
Metody hodnocení
zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.