HF:H60064Ol Conducting III - graduation pr - Course Information
H60064Ol Conducting III - graduation project
Faculty of MusicSummer 2014
- Extent and Intensity
- 0/2. 14 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. Rostislav Hališka (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- H60064Oz Conducting III - graduation project
absolvování 2. ročníku
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Veřejné vystoupení (operní představení).
Příprava absolventského vystoupení bakalářského studia (nastudování cyklického symfonického díla). Obhajoba při SZZ.
- Syllabus (in Czech)
- Příprava a provedení veřejného vystoupení(operní představení) a absolventského vystoupení, obhajoba SZZ.
Období vrcholného romantismu - Liszt, Berlioz, Brahms, Dvořák, Smetana, stavba velkých symfonických celků - velká sonátová forma.
Principy interpretace romantické hudby, formální principy symfonické básně, programové symfonie.
Romantická opera : G.Bizet - Carmen
Další rozšíření symfonického a operního repertoáru éry romantismu - Rimskij -Korsakov,Musorgskij, Čajkovskij,Franck, Bizet.
Instrumentační a výrazová složka romantických partitur, vývojová linie formální a ideové složky.
Opera: Čajkovskij - Evžen Oněgin.
Nastudováním a realizací komorních partitur soudobých skladeb studenty oboru Dirigování orchestru v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů" (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR, dochází k inovaci předmětu Dirigování III (orchestr). V tomto případě spočívá inovace v zapojení studentů - dirigentů - do zvukové realizace komorních i orchestrálních partitur s dvojím podstatným přínosem: 1) nastudování skladby dirigentem profesionálnějším a také rychlejším způsobem (seznámí se s celou partiturou, kdežto hráči znají jen své party a o celku se dovídají průběžně při zkouškách), protože dirigent i skladatel znají celek od začátku práce, čili jejich angažmá je mnohem profesionálnější; 2) dirigent se od malých forem seznamuje se způsoby dikce soudobé skladby a tímto poznáním roste.
- Příprava a provedení veřejného vystoupení(operní představení) a absolventského vystoupení, obhajoba SZZ.
- Literature
- Zich, O.: Symfonické básně Smetanovy, Hudební Matice UB, Praha 1924. info
- Sychra, J.: Estetika Dvořákovy symfonické tvorby, SNKLHU, Praha 1959. info
- Burghauser, J.: Orchestrace Dvořákových Slovanských tanců, SNKLHU, Praha 1959. info
- Wagner, R.: Über das Dirigieren, Insel - Verlag, Leipzig 1923. info
- Rimskij - Korsakov, Ny.: Instrumentace, Gomuz, Moskva 1959. info
- Solovcov, A.: Simfoničeskije proizvedenija R. - K., Muzyka, Moskva 1953. info
- Orlov, G.: Letopis žizni i tvorčestva M.P.Musorgskogo, Muzyka,Moskva 1940. info
- Stasov, V., V.: O ruské hudební klasice, Supraphon, Praha 1960. info
- Keldyš, J. : Istorija russkoj muzyki, sv.1.Muzgiz, Moskva 1953. info
- Teaching methods (in Czech)
- Individuální výuka
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet+zápočet, SZZ
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 14 z 28.
- Enrolment Statistics (Summer 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2014/H60064Ol