HF:HF0029z Ročníkový výstup III - Informace o předmětu
HF0029z Ročníkový výstup III
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/4. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (přednášející)
doc. Mgr. Václav Málek (přednášející)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Tomáš Studený, Ph.D. (přednášející)
MgA. David Švec (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úspěšn absolvování předmětu Ročníkový výstup II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, Opdir:M5)
- Dirigování sboru (program HF, Opdir:M5)
- Operní režie (program HF, Opdir:M5)
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
- samostatně pracovat na utváření umělecké podoby interpretačního výstupu - Osnova
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Jde o předmět s vysokou náročností na realizaci: v její první - přípravné fázi je třeba dlouhodbé a intenzívní spolupráce s pedagogem, ale i schopnosti samostatného tvůrčího vyhodnocení problematiky interpretace a jejího konkrétního řešení. Této fázi je věnován zimní semestr předmětu.
- Literatura
- doporučená literatura
- GOMPERTZ, Will. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Praha: NLN, 2017. ISBN 978-80-7422-529-1.
- HOLAS, Milan. Hudební nadání, aneb, Otázky hudebně psychologické diagnostiky. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 1994. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-85883-00-7.
- KOGAN, Grigorij Michajlovič. Před branou mistrovství: psychologické předpoklady úspěšnosti hudebníkovy práce. V Praze: Akademie múzických umění v Praze, 2012. Hudební pedagogika. ISBN 978-80-7331-227-5.
- Výukové metody
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení v ZS je uděleno za předvedení předem stanovených dovedností.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/HF0029z