HF:HF0027l Ročníkový výstup I - Informace o předmětu
HF0027l Ročníkový výstup I
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/2/6. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Jakub Klecker (cvičící)
MgA. Mgr. Pavel Koňárek (cvičící)
Robert Kružík (cvičící)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. MgA. Jan Ocetek, Ph.D. (cvičící)
MgA. Magdalena Švecová (cvičící)
doc. Alena Vaňáková (cvičící) - Garance
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úspěšně absolvovaný předmět Ročníkový výstup I ze ZS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, Opdir:M5)
- Dirigování sboru (program HF, Opdir:M5)
- Operní režie (program HF, Opdir:M5)
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými - Osnova
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy. Pro Ročníkový výstup I je požadována prezentace v délce určené jednotlivými obory, minimálně však však 20min.
- Literatura
- doporučená literatura
- GOMPERTZ, Will. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Praha: NLN, 2017. ISBN 978-80-7422-529-1.
- SACKS, Oliver. Musicophilia: příběhy o vlivu hudby na lidský mozek. Praha: Dybbuk, 2009. ISBN 978-80-86862-92-7.
- HOLAS, Milan. Psychologie hudby v profesionální hudební výchově. 2. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-262-6.
- HOLAS, Milan. Hudební nadání, aneb, Otázky hudebně psychologické diagnostiky. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 1994. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-85883-00-7.
- KRESÁNEK, Jozef. Hudba a človek: hudobné myslenie, sociálna funkcia hudby, hudobná psychológia. Bratislava: Hudobné centrum, 2000. ISBN 80-88884-18-7.
- Výukové metody
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/HF0027l