HF:H70089l Jazzová intonace a rytmus I - Informace o předmětu
H70089l Jazzová intonace a rytmus I
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Jiří Slavík (přednášející)
- Garance
- Jiří Slavík
Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H70089z Jazzová intonace a rytmus I )
Splnění podmínek přijímacího řízení a přijetí k bakalářskému studiu na HF JAMU. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Jazzová interpretace (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová kompozice a aranžování (program HF, Hbnji:B)
- Cíle předmětu
- Vybudovat schopnost slyšet a intonovat v kontextu jednodušších harmonických postupů. Rozlišování obratů kvinakordů a septakordů, znalost a intonační praxe s terciemi a septimami.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- sluchově rozeznat a intonovat trojzvuky v diatonických systémech;
- sluchově rozeznat a intonovat nealterované septakordy v durových a mollových systémech;
- pracovat s dominantními kadencemi;
- kreativně využít kontrast běžných osmin a osminových triol. - Osnova
- Práce s trojzvuky v diatonických systémech – intonace sextakordové a kvartsextakordové řady v durovém doškálném systému, melodická cvičení s využitím těchto obratů
- Práce s nealterovanými septakordy – základní pozice v durovém diatonickém systému, mollové systémy a jejich septakordy, intonace a rozpoznávání jednotlivých septakordů, tři inverze septakordů a jejich intonační procvičování
- Práce s dominantními kadencemi a jejich harmonické spojování, procvičování v kvintovém kruhu, vytváření melodických cvičení s použitím kadenčních akordů, bluesové postupy a tritonová substituce
- Rytmická cvičení s osminami a osminovými triolami
- Transkripce a vokální předvedení sóla ve skladbě „All Blues“
- Práce s terciemi a septimami
- Literatura
- doporučená literatura
- HARRISON, M. Contemporary Eartraining – Level One. Hal Leonard, 1998.
- DONELIAN, A. Training the Ear – Volume 1. Advance Music, 1992.
- Výukové metody
- Cvičení
- Metody hodnocení
- Zkouška
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/H70089l