H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 1/2/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 11:50–13:25 115
- Předpoklady
- Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
- Osnova
- Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
- Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
- Správné použití mikrofonů a snímačů.
- Záznam analogový a digitální.
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
- Navazující předměty
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2023
- Rozsah
- 1/2/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 11:50–13:25 115
- Předpoklady
- Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
- Osnova
- Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
- Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
- Správné použití mikrofonů a snímačů.
- Záznam analogový a digitální.
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
- Navazující předměty
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2022
- Rozsah
- 1/2/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
- Osnova
- Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
- Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
- Správné použití mikrofonů a snímačů.
- Záznam analogový a digitální.
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2021
- Rozsah
- 1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Osnova
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2020
- Rozsah
- 1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Osnova
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2019
- Rozsah
- 1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 11:00–13:25 113
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Osnova
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2018
- Rozsah
- 1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60372l Vybavení EA studia II )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Osnova
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2017
- Rozsah
- 1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60372l Vybavení EA studia II )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Osnova
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2016
- Rozsah
- 1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60372l Vybavení EA studia II )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Osnova
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2015
- Rozsah
- 1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60372l Vybavení EA studia II )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Osnova
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2014
- Rozsah
- 1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60372l Vybavení EA studia II )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Osnova
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
H60372z Vybavení EA studia II
Hudební fakultazima 2013
- Rozsah
- 1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Osnova
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literatura
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Statistika zápisu (nejnovější)