H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2024
Rozsah
1/2/1. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
Osnova
  • Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
  • Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
  • Správné použití mikrofonů a snímačů.
  • Záznam analogový a digitální.
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
Výukové metody
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
Metody hodnocení
Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
Navazující předměty
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2023
Rozsah
1/2/1. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Po 11:50–13:25 115
Předpoklady
Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
Osnova
  • Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
  • Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
  • Správné použití mikrofonů a snímačů.
  • Záznam analogový a digitální.
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
Výukové metody
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
Metody hodnocení
Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2024.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2022
Rozsah
1/2/1. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
Osnova
  • Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
  • Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
  • Správné použití mikrofonů a snímačů.
  • Záznam analogový a digitální.
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
Výukové metody
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
Metody hodnocení
Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
Navazující předměty
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2021
Rozsah
1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Osnova
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2020
Rozsah
1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Osnova
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2019
Rozsah
1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 11:00–13:25 113
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Osnova
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2018
Rozsah
1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60372l Vybavení EA studia II )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Osnova
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2017
Rozsah
1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60372l Vybavení EA studia II )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Osnova
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2016
Rozsah
1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60372l Vybavení EA studia II )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Osnova
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2015
Rozsah
1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60372l Vybavení EA studia II )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Osnova
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2014
Rozsah
1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60372l Vybavení EA studia II )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Osnova
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

H60372z Vybavení EA studia II

Hudební fakulta
zima 2013
Rozsah
1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Osnova
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literatura
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.