H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 1/2/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 11:50–13:25 115
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Composition (programme HF, KompM:M5)
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Multimedia Creation (programme HF, Komp:B)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
- Syllabus (in Czech)
- Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
- Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
- Správné použití mikrofonů a snímačů.
- Záznam analogový a digitální.
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2023
- Extent and Intensity
- 1/2/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 11:50–13:25 115
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, KompM:M5)
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
- Syllabus (in Czech)
- Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
- Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
- Správné použití mikrofonů a snímačů.
- Záznam analogový a digitální.
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2022
- Extent and Intensity
- 1/2/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
- Syllabus (in Czech)
- Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
- Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
- Správné použití mikrofonů a snímačů.
- Záznam analogový a digitální.
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught: every week.
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2021
- Extent and Intensity
- 1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Syllabus (in Czech)
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2020
- Extent and Intensity
- 1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Syllabus (in Czech)
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2019
- Extent and Intensity
- 1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 11:00–13:25 113
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Syllabus (in Czech)
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2018
- Extent and Intensity
- 1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60372l Electroacoustic Studio Equipment II )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Syllabus (in Czech)
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2017
- Extent and Intensity
- 1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60372l Electroacoustic Studio Equipment II )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Syllabus (in Czech)
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2016
- Extent and Intensity
- 1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60372l Electroacoustic Studio Equipment II )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Syllabus (in Czech)
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2015
- Extent and Intensity
- 1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60372l Electroacoustic Studio Equipment II )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Syllabus (in Czech)
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2014
- Extent and Intensity
- 1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60372l Electroacoustic Studio Equipment II )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Syllabus (in Czech)
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60372z Electroacoustic Studio Equipment II
Faculty of MusicWinter 2013
- Extent and Intensity
- 1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu
- Syllabus (in Czech)
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
Obsahové zaměření:
1. vysílač - nástroj a jeho barvy
2. parametry místnosti
3. použití mikrofonů a snímačů
4. záznam analogový a digitální
5. úprava zvuku - střih, spojování
6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
7. mixování
8. zvukové formáty
- Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty
- Literature
- Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
- Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
- Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
- Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
- Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
- Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
- Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
- Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
- Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
- Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
- Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
- Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
- Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
- Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
- Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
- Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
- Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
- Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
- Enrolment Statistics (recent)