H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
1/2/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 11:50–13:25 115
Prerequisites (in Czech)
Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
Syllabus (in Czech)
  • Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
  • Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
  • Správné použití mikrofonů a snímačů.
  • Záznam analogový a digitální.
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2023
Extent and Intensity
1/2/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 11:50–13:25 115
Prerequisites (in Czech)
Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
Syllabus (in Czech)
  • Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
  • Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
  • Správné použití mikrofonů a snímačů.
  • Záznam analogový a digitální.
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2024.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2022
Extent and Intensity
1/2/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšně absolvování předmětu H60371l Vybavení EA studia I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: • připravit a realizovat nahrávání hudebního tělesa, • sestříhat a smíchat nahrávku, • pracovat ve standardních nahrávacích a editačních programech, • používat efekty, • exportovat smíchanou nahrávku do požadovaného formátu.
Syllabus (in Czech)
  • Společné a odlišné vlastnosti nástrojů akustických a umělých, vzájemné kombinace.
  • Přizpůsobení interpretace skladby charakteru místnosti.
  • Správné použití mikrofonů a snímačů.
  • Záznam analogový a digitální.
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Tvorba, natáčení a smíchání skladby.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet. Kontrola smíchané skladby, písemný test.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023, Winter 2024.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2021
Extent and Intensity
1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Syllabus (in Czech)
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2020
Extent and Intensity
1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Syllabus (in Czech)
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2019
Extent and Intensity
1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 11:00–13:25 113
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Syllabus (in Czech)
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2018
Extent and Intensity
1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60372l Electroacoustic Studio Equipment II )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Syllabus (in Czech)
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2017
Extent and Intensity
1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60372l Electroacoustic Studio Equipment II )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Syllabus (in Czech)
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2016
Extent and Intensity
1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60372l Electroacoustic Studio Equipment II )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Syllabus (in Czech)
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2015
Extent and Intensity
1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60372l Electroacoustic Studio Equipment II )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Syllabus (in Czech)
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2014
Extent and Intensity
1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60372l Electroacoustic Studio Equipment II )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Syllabus (in Czech)
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.

H60372z Electroacoustic Studio Equipment II

Faculty of Music
Winter 2013
Extent and Intensity
1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl: osvojit si znalosti i dovednosti potřebné pro natáčení ve studiu

Syllabus (in Czech)
  • Posluchač získá praktické znalosti, jaké společné a odlišné vlastnosti mají nástroje akustické a umělé, jak je spolu kombinovat, jak interpretačně přizpůsobit skladbu charakteru místnosti, jak správně používat mikrofony a snímače, jak využívat analogové i digitální nástroje či efekty

    Obsahové zaměření:

    1. vysílač - nástroj a jeho barvy
    2. parametry místnosti
    3. použití mikrofonů a snímačů
    4. záznam analogový a digitální
    5. úprava zvuku - střih, spojování
    6. efekty - měnící výšku, sílu, délku a kombinované
    7. mixování
    8. zvukové formáty
Literature
  • Burhauser, J., Špedla, A.: Akustické základy orchestrace, Praha, 1967. info
  • Eimert, H.: Humpert, H. U.: Der lexikon der Elektronische Musik, Gustav Bosse Verlag, Regensburg, 1973. info
  • Forró, D.: Midi komunikace v hudbě, Grada, Praha, 1993. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. II. Analogové a analogově-digitální syntetizéry, JAMU, Brno 2001. info
  • Forró, D.: Musitronika, elektroakustické hudební nástroje. IV. Samplery, JAMU, Brno, 2001. info
  • Gilreath, P.: The Guide to Midi Orchestration, Music Works, 1999. info
  • Grace, R.: Hudba a zvuk na počítači, Grada, Praha, 1999. info
  • Lébl, V.: Elektronická hudba, Státní hudební nakladatelství, Praha, 1966. info
  • Janoušek, I.: ABC akustiky pro hudební praxi, Editio Supraphon, Praha, 1979. info
  • Jirásek, O.: Kytara a počítač, Computer Press, Brno, 2005. info
  • Jirásek, O.: Skládáme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Juřica, M. Jirásek O., Zouhar T.: Natáčíme a upravujeme hudbu na počítači, Computer Press, Brno, 2001. info
  • Kaduch, M. : Česká a slovenská elektroakustická hudba 1964 1994, JUPOS Ostrava Michálkovice, Ostrava, 1994. info
  • Kurfürst, P.: Základy hudební akustiky, Vydavatelství MU, Brno, 2000. info
  • Meyer, J: Akustik und musikalische aufurrungspraxis, Verlag Erwin Bochinsky, Frankfurt am Main, 1999. info
  • Otčenášek, Z: O subjektivním hodnocení zvuku, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
  • Syrový, V: Hudební akustika, Akademie múzických umění, Praha, 2003. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1976. info
  • Špelda, A.: Úvod do akustiky pro hudebníky, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Praha, 1958. info
  • Vlachý V.: Praxe zvukové techniky, Muzikus, Praha, 2000. info
  • Vrzal, M.: Střih záznamu hudby, Akademie múzických umění, Praha, 2007. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)