H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2025
- Extent and Intensity
- 1/1/3. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Musil, Ph.D. (lecturer)
MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D.
Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60259z Pedagogika (zimní semestr).
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 34 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• porozumět a zhodnotit svoji pedagogickou komunikaci,
• orientovat se v nových přístupech uplatňovaných v pedagogické praxi a možnostech přístupu k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně jedinců mimořádně nadaných),
• pracovat s tématem hodnot v procesu výchovy a vzdělávání,
• charakterizovat význam multikulturní, enviromentální, etické a estetické výchovy (s důrazem na hudební výchovu),
• ovládat intervenční prostředky k zajištění kázně. - Syllabus (in Czech)
- Současné trendy hudebního vzdělávání v ČR.
- Speciální pedagogika.
- Sociálně patologické jevy ve školním prostředí.
- Školská zařízení a poradenské služby.
- Učitel.
- Vytváření koncepce hodiny a příprava na hodinu.
- Autorita, kázeň. Klima.
- Chvála a kritika ve výuce. Hodnocení.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Literature
- Podrobný rozpis literatury v Interaktivní osnově u jednotlivých témat.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno na základě úspěšného vypracování písemného testu a úkolu. Státní závěrečná zkouška.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/3. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D.
Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:40–14:15 205
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60259z Pedagogika (zimní semestr).
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 63 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• porozumět a zhodnotit svoji pedagogickou komunikaci,
• orientovat se v nových přístupech uplatňovaných v pedagogické praxi a možnostech přístupu k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně jedinců mimořádně nadaných),
• pracovat s tématem hodnot v procesu výchovy a vzdělávání,
• charakterizovat význam multikulturní, enviromentální, etické a estetické výchovy (s důrazem na hudební výchovu),
• ovládat intervenční prostředky k zajištění kázně. - Syllabus (in Czech)
- Současné trendy hudebního vzdělávání v ČR.
- Speciální pedagogika.
- Sociálně patologické jevy ve školním prostředí.
- Školská zařízení a poradenské služby.
- Učitel.
- Vytváření koncepce hodiny a příprava na hodinu.
- Autorita, kázeň. Klima.
- Chvála a kritika ve výuce. Hodnocení.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Literature
- Podrobný rozpis literatury v Interaktivní osnově u jednotlivých témat.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno na základě úspěšného vypracování písemného testu a úkolu. Státní závěrečná zkouška.
- Language of instruction
- Czech
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2023
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ondřej Musil, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:40–14:15 205
- Prerequisites (in Czech)
- splnění podmínek pro ukončení ZS
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 50 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- charakterizovat pedagogiku jako vědní disciplínu a specifika hudební pedagogiky
- porozumět základním pedagogickým kategoriím a používat je v praxi
- orientovat se v současném vzdělávacím systému ČR
- zvolit adekvátní vyučovací metody s ohledem na pedagogický záměr
- komplexně charakterizovat práci pedagoga (práva a povinnosti, kompetence učitele, pedagogická dokumentace, příprava na hodinu)
- orientovat se v současných multimediálních prostředcích a moderních technologiích v HV - Syllabus (in Czech)
- Alternativní pedagogika
- Školská zařízení a poradenské služby (poradenství ve škole, PPP, SVP, SPC, působnost a činnost zařízení).
- Sociálně patologické jevy.
- Speciální pedagogika (definice, disciplíny a stručný popis jejich problematiky, inkluze ve vzdělávání, zásady práce se žáky s SPU a ADHD).
- Současné trendy hudebního vzdělávání (vzdělávací systém v oblasti hudby, hudba ve vzdělávacích plánech, hodinová dotace na ZŠ a gymnáziích, školy s hudebním zaměřením).
- Učitel (práva a povinnosti, kompetence učitele, učitel na ZUŠ).
- Pedagogická dokumentace. Pracovně-právní minimum pedagoga.
- Příprava na hodinu.
- Styly výchovy a vyučování. Autorita učitele a kázeň. Klima třídy a školy.
- Hodnocení a klasifikace. Chvála a kritika ve výuce.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Literature
- recommended literature
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, cvičení a diskuze
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Následně Státní závěrečná zkouška.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ondřej Musil, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:40–14:15 205
- Prerequisites (in Czech)
- splnění podmínek pro ukončení ZS
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 60 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- charakterizovat pedagogiku jako vědní disciplínu a specifika hudební pedagogiky
- porozumět základním pedagogickým kategoriím a používat je v praxi
- orientovat se v současném vzdělávacím systému ČR
- zvolit adekvátní vyučovací metody s ohledem na pedagogický záměr
- komplexně charakterizovat práci pedagoga (práva a povinnosti, kompetence učitele, pedagogická dokumentace, příprava na hodinu)
- orientovat se v současných multimediálních prostředcích a moderních technologiích v HV - Syllabus (in Czech)
- Alternativní pedagogika
- Školská zařízení a poradenské služby (poradenství ve škole, PPP, SVP, SPC, působnost a činnost zařízení).
- Sociálně patologické jevy.
- Speciální pedagogika (definice, disciplíny a stručný popis jejich problematiky, inkluze ve vzdělávání, zásady práce se žáky s SPU a ADHD).
- Současné trendy hudebního vzdělávání (vzdělávací systém v oblasti hudby, hudba ve vzdělávacích plánech, hodinová dotace na ZŠ a gymnáziích, školy s hudebním zaměřením).
- Učitel (práva a povinnosti, kompetence učitele, učitel na ZUŠ).
- Pedagogická dokumentace. Pracovně-právní minimum pedagoga.
- Příprava na hodinu.
- Styly výchovy a vyučování. Autorita učitele a kázeň. Klima třídy a školy.
- Hodnocení a klasifikace. Chvála a kritika ve výuce.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Literature
- recommended literature
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, cvičení a diskuze
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Následně Státní závěrečná zkouška.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2021
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:40–14:15 205
- Prerequisites (in Czech)
- splnění podmínek pro ukončení ZS
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 46 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- charakterizovat pedagogiku jako vědní disciplínu a specifika hudební pedagogiky
- porozumět základním pedagogickým kategoriím a používat je v praxi
- orientovat se v současném vzdělávacím systému ČR
- zvolit adekvátní vyučovací metody s ohledem na pedagogický záměr
- komplexně charakterizovat práci pedagoga (práva a povinnosti, kompetence učitele, pedagogická dokumentace, příprava na hodinu)
- orientovat se v současných multimediálních prostředcích a moderních technologiích v HV - Syllabus (in Czech)
- Školská zařízení a poradenské služby (poradenství ve škole, PPP, SVP, SPC, působnost a činnost zařízení).
- Sociálně patologické jevy.
- Speciální pedagogika (definice, disciplíny a stručný popis jejich problematiky, inkluze ve vzdělávání, zásady práce se žáky s SPU a ADHD, nadaní žáci).
- Současné trendy hudebního vzdělávání (vzdělávací systém v oblasti hudby, hudba ve vzdělávacích plánech, hodinová dotace na ZŠ a gymnáziích, školy s hudebním zaměřením).
- Učitel (práva a povinnosti, kompetence učitele, učitel na ZUŠ).
- Pedagogická dokumentace. Pracovně-právní minimum pedagoga.
- Příprava na hodinu.
- Styly výchovy a vyučování. Autorita učitele a kázeň. Klima třídy a školy.
- Hodnocení a klasifikace. Chvála a kritika ve výuce.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Základy pedagogického výzkumu (teoretické a empirické výzkumné metody: popis, přednosti a zápory, základní etapy výzkumu a jeho realizace).
- Literature
- recommended literature
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, cvičení a diskuze
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Následně Státní závěrečná zkouška.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2020
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:40–14:15 205
- Prerequisites (in Czech)
- splnění podmínek pro ukončení ZS
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 46 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- charakterizovat pedagogiku jako vědní disciplínu a specifika hudební pedagogiky
- porozumět základním pedagogickým kategoriím a používat je v praxi
- orientovat se v současném vzdělávacím systému ČR
- zvolit adekvátní vyučovací metody s ohledem na pedagogický záměr
- komplexně charakterizovat práci pedagoga (práva a povinnosti, kompetence učitele, pedagogická dokumentace, příprava na hodinu)
- orientovat se v současných multimediálních prostředcích a moderních technologiích v HV - Syllabus (in Czech)
- Školská zařízení a poradenské služby (poradenství ve škole, PPP, SVP, SPC, působnost a činnost zařízení).
- Sociálně patologické jevy.
- Speciální pedagogika (definice, disciplíny a stručný popis jejich problematiky, inkluze ve vzdělávání, zásady práce se žáky s SPU a ADHD, nadaní žáci).
- Současné trendy hudebního vzdělávání (vzdělávací systém v oblasti hudby, hudba ve vzdělávacích plánech, hodinová dotace na ZŠ a gymnáziích, školy s hudebním zaměřením).
- Učitel (práva a povinnosti, kompetence učitele, učitel na ZUŠ).
- Pedagogická dokumentace. Pracovně-právní minimum pedagoga.
- Příprava na hodinu.
- Styly výchovy a vyučování. Autorita učitele a kázeň. Klima třídy a školy.
- Hodnocení a klasifikace. Chvála a kritika ve výuce.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Základy pedagogického výzkumu (teoretické a empirické výzkumné metody: popis, přednosti a zápory, základní etapy výzkumu a jeho realizace).
- Literature
- recommended literature
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, cvičení a diskuze
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Následně Státní závěrečná zkouška.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2019
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:20–15:55 205
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60259z Teaching Methodology )
splnění podmínek pro ukončení ZS - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 37 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- porozumět a zhodnotit svoji pedagogickou komunikaci
- orientovat se v nových přístupech uplatňovaných v pedagogické praxi a možnostech přístupu k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně jedinců mimořádně nadaných)
- pracovat s témtem hodnot v procesu výchovy a vzdělávání
- charakterizovat význam multikulturní, enviromentální, etické a estetické výchovy (s důrazem na hudební výchovu)
- ovládát intervenční prostředky k zajištění kázně - Syllabus (in Czech)
- Základy pedagogické komunikace a její použití v praxi. Pojetí osobnosti učitele, autorita učitele, expertnost v učitelství. Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Kvalita a efektivita výuky. Klima třídy, klima školy. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Vliv rodinného prostředí na výchovu dítěte. Výchovné činnosti učitele. Sebereflexe učitelova výchovného působení. Metody mravní výchovy žáků. Multikulturní výchova, etická výchova, globální výchova. Estetická a umělecká výchova. Kázeň a ukázněnost jako společenské a pedagogické jevy, rizikové chování.
- Literature
- recommended literature
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška a cvičení. Hromadná výuka
(přednáška, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů) - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení uděleno na základě splněného písemného testu. Následně Státní závěrečná zkouška.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2018
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 16:00–17:35 205
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60259z Teaching Methodology )
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 37 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Syllabus (in Czech)
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literature
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2017
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 16:00–17:35 205
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60259z Teaching Methodology )
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 38 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Syllabus (in Czech)
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literature
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2016
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 16:00–17:35 205
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60259z Teaching Methodology )
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 38 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Syllabus (in Czech)
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literature
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2015
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60259z Teaching Methodology )
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 33 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Syllabus (in Czech)
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literature
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2014
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- H60259z Teaching Methodology
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Syllabus (in Czech)
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literature
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
- Enrolment Statistics (recent)